قطع برق ادارات پر مصرف در استان مرکزی

مانور مدیریت و کنترل مصارف برق ادارات و دستگاه های اجرایی در استان مرکزی برگزار شد. این مانور برای کلیه دستگاه های اجرایی استان با هدف کنترل مصرف ساختمان های اداری تا حد ۵۰درصدمصارف دوره مشابه سال قبل در ساعت فعالیت و استفاده از مولدهای دیزلی برای حفظ تاب آوری ادارات و کاهش ۹۰درصدی مصرف […]

مانور مدیریت و کنترل مصارف برق ادارات و دستگاه های اجرایی در استان مرکزی برگزار شد.

این مانور برای کلیه دستگاه های اجرایی استان با هدف کنترل مصرف ساختمان های اداری تا حد ۵۰درصدمصارف دوره مشابه سال قبل در ساعت فعالیت و استفاده از مولدهای دیزلی برای حفظ تاب آوری ادارات و کاهش ۹۰درصدی مصرف برق بعد از پایان ساعات کار  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، در این مانور ۳۰ اکیپ سنجش میزان همکاری ۱۴۴دستگاه دولتی در ۱۲شهرستان استان درکاهش بار مصرف برق از طریق به کارگیری مولدهای خود تامین و سایر راهکارهای تعیین شده در ساعات اوج بار بازرسی و نظارت کردند.

براساس دستورالعمل هیات دولت ادارات باید پنجاه درصد سال گذشته برق مصرف کنند، اگر هر اداره‌ای این موضوع را رعایت نکند برق این ادارات پرمصرف قطع می شود، که در این مانور برق یک دستگاه اجرایی  به علت عدم کاهش بار مصرفی بعد از ساعت کاری قطع شد.

خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش مصرف سیستم سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و به مدار آوردن دیزل ژانراتورها در ساعت اوج بار را از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق ادارات است.