قدردانی استاندار فارس از توزیع برق شیراز در اجرای پدافند غیرعامل

استانداری فارس با اهدای لوحی، از اقدامات اجرایی شده در حوزه پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز قدردانی و تجلیل کرد.

طی آئینی با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس، لوح سپاس به واسطه اجرای برنامه های حوزه پدافند غیرعامل به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اهداء و خدمات این شرکت قدردانی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه، فعالیت در حوزه صنعت برق از دشوارترین مشاغل است، از اقدامات پیشگیرانه شرکت توزیع برق شیراز برای جلوگیری از مواجهه با مشکل در زمان بروز مخاطراتی نظیر سیل، قدردانی کرد.

عبداللهی گفت: امروز صنعت برق علیرغم همه مشکلاتی که با آن مواجه بوده، از آزمونها سربلند بیرون آمده و زمینه ای فراهم کرده است که در ایام تابستان امسال حتی یک ساعت هم با خاموشی برنامه ریزی شده مواجه نبودیم.

عبداللهی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل یک الزام محسوب می شود، برنامه و اقدامات صنعت برق در سطح کلان کشور و شرکت توزیع نیروی برق شیراز در محدوده تحت مدیریت این شرکت را کارآمد و تاثیرگذار دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه همه برنامه ها و اقدامات باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد، گفت: امروز همه شهروندان به خوبی متوجه خدمات کیفی ارائه شده از سوی صنعت برق هستند و شرایط امروز در مقایسه با سالهای گذشته شاهد این مدعاست.

عبداللهی با اشاره به اهمیت توجه به تاب آوری و ارتقا شاخص های موثر بر تاب آوری در سطوح مختلف، جنگ امروز دشمنان علیه جمهوری اسلامی را در جبهه های نرم و نیمه سخت و اقتصادی دانست و گفت: دشمنان با اعمال و تشدید تحریمهای ظالمانه به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام هستند و در این زمینه به واسطه تلاشهای کارکنان دستگاههای مختلف مانند صنعت برق، شکست خورده اند.

این مقام مسئول، اقدامات اجرایی شده توسط شرکت توزیع نیروی برق شیراز، در جریان سیل امسال را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: علیرغم بارش سنگین مرداد ماه و جاری شدن سیل ویران گر در بخشهایی از استان فارس، به دلیل انجام اقدامات حوزه پدافند غیرعامل شاهد کمترین میزان مشکلات در زمینه تامین برق شهروندان و مناطق سیل زده بودیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز  با اشاره به اینکه مفهوم پدافند غیر عامل به معنی دفاع در برابر تهاجم با شیوه های حفاظت پیشگیرانه است، گفت: طی سالیان اخیر اقدامات شاخصی در حوزه اقدامات پیشگیرانه در محدوه عملکرد این شرکت صورت گرفته است.

سلاحی گفت : تبدیل کل شبکه مسی به کابل خود نگهدار و ایمن سازی و بهسازی شبکه های فرسوده از اقدامات پیشگیرانه موثر در کاهش میزان خاموشی است.

سلاحی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ عملیات تعمیرات پیشگیرانه زیر نور آفتاب در این شرکت اجرا شده است، گفت : در این طرح ابتکاری عیوب شبکه شناسایی و در مواقع غیر بحرانی و زمانی که شرایط آب و هوایی مساعد است عیوب برطرف می گردد.

مدیر عامل توزیع برق شیراز گفت:از دستاوردهای مهم این طرح کاهش چشمگیر خاموشی و به صفر رساندن خطوط برق بحرانی در محدوده عملکرد شرکت می باشد.

سلاحی گفت: در مهمترین اقدام طرح جامع مقابله با مخاطرات در شرکت توزیع برق شیراز تهیه شده است و بر اساس آن الویتهای شرکت در مقابله با مخاطرات در زمان بحران مشخص شده و نقاط آسیب پذیر نیز در حال رفع است.

وی افزود: اقدامات هدفمند اجرایی شده براساس استانداردهای مدیریت بحران، تعمیرات پیشگیرانه و آمادگی نیروها و امکانات و تجهیزات شرکت توزیع نیروی برق شیراز در صحنه حادثه، از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر حفظ پایداری شبکه  در شرایط بحرانی است.

براساس این گزارش در این مراسم طرح جامعه مقابله با مخاطرات در شرکت توزیع برق شیراز رونمایی و گزارش آن ارائه شد.