سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان خبر داد؛

فرونشست خیابان شهید قدوسی ناشی از ریزش کلکتور قدیمی فاضلاب بود

فرسایش و شکستگی خط انتقال فاضلاب غرب به شرق منجر به فرونشست زمین در خیابان شهید قدوسی شهر اصفهان(آپادانا اول) و مسدود شدن این خیابان گردید.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: خط انتقال فاضلاب غرب به شرق اصفهان با ۵۰ سال قدمت از قدیمی ترین خطوط انتقال فاضلاب این کلان شهر به شمار می رود که ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه سه شنبه ۱۷ فروردین ماه جاری دچار شکستگی شد.

مهرداد خورسندی گفت: این خط لوله با قطر ۱۸۵۰*۱۱۵۰ میلیمتر از نوع لوله های بتونی فکی شکل است که بر اثر گاز فاضلاب تاج آن کاملاً خورده شده و فرو ریخته بود.

وی گفت: همین علت موجب شده بود تا به مرور زمان خاک زیر سطح آسفالت بر اثر جریان فاضلاب شسته شده و موجب فرونشست زمین در خیابان شهید قدوسی شهر اصفهان(آپادانا اول) شود.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: پس از مشخص شدن مکان حادثه و استعلام از دستگاه های خدمات رسان در خصوص تاسیسات زیربنایی موجود در زیر خیابان، عملیات مرمت و بازسازی ۱۰ متر از این خط لوله در عمق ۵/۵ متری زمین از ساعت ۲۲ دیشب آغاز و پس از ۱۲ ساعت کار مداوم ساعت ۱۰ صبح امروز پایان یافت.

وی گفت: هم اکنون عملیات پرسازی مکان حادثه در حال انجام است و پیش بینی می شود تا پایان امروز ادامه یابد.

اضافه می شود خط انتقال فاضلاب غرب به شرق اصفهان از قدیمی ترین خطوط انتقال فاضلاب این کلانشهر به شمار می رود که نخستین بار سال ۱۳۸۳ در محدوده خیابان نظر غربی دچار فرونشست و ریزش شد و بازسازی آن از همان زمان در دستور کار قرار گرفت.

علاوه بر این عملیات احداث خط انتقال جدید فاضلاب به طول نزدیک به ۶۰۰۰ متر و قطر ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ میلیمتر در طول دو دهه گذشته به موازات خط قدیمی و در چند مرحله اجرا گردید و اوایل اسفندماه سال گذشته پس از احداث حوضچه انتقال و سوئیچ فاضلاب در میدان فیض به طور کامل وارد مدار بهره برداری شد.

با بهره برداری از این حوضچه ارتباط سه خط اصلی انتقال فاضلاب خیابان های میر، آپادانا و فیض به یکدیگر  برقرار و انتقال پساب به فاضلابروی خیابان آبشار با قطر ۱۶۰۰ میلیمتر انجام شد.