فرهنگ سازی و آموزش بهینه سازی مصرف آب

شرکت سهامی آب منطقه ای فارس و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بر ضرورت همکاری به منظور حفاظت از منابع آبی و زیست محیطی تاکید کردند. به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای فارس؛ نشست همکاری این شرکت با اداره کل محیط زیست استان در راستای پروژه اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و آموزش […]

شرکت سهامی آب منطقه ای فارس و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بر ضرورت همکاری به منظور حفاظت از منابع آبی و زیست محیطی تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای فارس؛ نشست همکاری این شرکت با اداره کل محیط زیست استان در راستای پروژه اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و آموزش بهینه سازی مصرف آب  با حضور معاونین این دو دستگاه اجرایی برگزار شد.
در این جلسه معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس گفت: طرح احیا و  تعادل بخشی منابع آبهای زیرزمینی و در ذیل آن پروژه اطلاع رسانی با اجرای صحیح می تواند  از مشکلات آبی  بکاهد و با روشنگری در افکار عمومی مردم را نسبت به خطرات کاهش منابع آبی حساس تر نماید .
وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی همچون یک دانش عمل می کند،بیان کرد: این دانش در سالهای اخیر باعث شده مردم آگاه تر گردند و مقاومت های اجتماعی در زمینه تخلفات آبی  کمتر شود.در ادامه جلسه، عبدالمطلب کشاورز معاون برنامه ریزی شرکت سهامی آب منطقه ای فارس طی سخنانی تاکید نمود: دغدغه ما این است که آب را به صورت پایدار در اختیار مصرف کنندگان بگذاریم و با حفظ  پایداری، این امانت را در اختیار آیندگان قرار دهیم. در این مسیر گاهی ممکن است که اولویت های توزیع آب شامل: شرب، کشاورزی، صنعت و زیست محیطی  را تغییر دهیم  و سیاست مان را بر این مدار نگه داریم که میزان منابع آبی  بیشتر از مصارفمان باشد.

محمد مهدی شریفی مدیر روابط عمومی آب منطقه ای فارس هم اظهار نمود: استان فارس برنامه سازگاری با کم آبی را تدوین و توسط کارگزوه ملی مورد تصویب قرار گرفته و سیاست های آبی وزارت نیرو در فارس بوسیله پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی عملیاتی می شوند .

در ادامه جلسه سید علی اکبر کاظمینی دبیر تشکل های زیست محیطی استان فارس و مجید  تقی خانی و سرکار خانم ایادی  از فعالان محیط زیست و نمایندگان سازمان های مردم نهاد ( سمن ها ) زیست محیطی استان به بیان خواسته های خود پرداختند.

در پایان نشست،  معاون فنی اداره کل محیط زیست ضمن خشنودی از همکاری های دوجانبه اداره متبوعش با شرکت آب منطقه ای فارس به دو موضوع مهم تاکید نمود.

نبی الله مرادی گفت: همکاری و توانمندسازی تشکلات زیست محیطی استان از طریق ارائه آمار و اطلاعات منابع آبی استان و برگزاری کلاسهای آموزشی به فعالان این تشکلات در دستور کار شرکت آب منطقه ای فارس و اداره کل محیط زیست قرار گیرد تا ان شاالله شاهد برکت های این همکاری دوجانبه باشیم.