عیدی شرکت آب منطقه ای به مردم آبیک/ ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل آبرسانی به آبیک اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: بااختصاص 1500 میلیارد ریال اعتبار طرح آبرسانی از سد طالقان به شهرستان آبیک بسرعت تکمیل می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین؛ مهندس ملکی مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر خوش اعلام کرد: طرح انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک از مهمترین طرح های آبی در کشور و استان است که در برنامه پروژه ای اولویت دار وزارت نیرو گنجانده شده و عملیات اجرایی نیز هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: در ماههای اخیر به دلیل عدم تزریق اعتبارات، کارگاه این طرح به صورت نیمه فعال درآمده بود که با پیگیری های انجام شده توسط این شرکت، نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری توانستیم ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار جذب کرده و کارگاه را مجدداً فعال کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهارداشت: از مجموع ۱۷.۵ کیلومتر خط انتقال حدود ۱۳ کیلومتر آن در کنار تاسیسات جانبی مورد نیاز پروژه اجرا شده، ولی برای تکمیل  طرح حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز بود که این مطالبه را به تهران اعلام کردیم.

مهندس ملکی تصریح کرد: در همین راستا جلسات متعددی درتهران تشکیل شد و مکاتباتی نیز با وزیر نیرو صورت گرفت و از همه ظرفیت های خود و استان استفاده کردیم و با حمایت و پیگیری های استاندار و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی توانستیم موافقت وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور را کسب کنیم تا با تامین این اعتبار کار تکمیل شود.

وی بیان کرد: در این هفته خوشبختانه ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح مهم از محل هدف مندی یارانه ها اختصاص یافت و ما با انتقال لوله های خریداری شده برای اجرای ۴.۵ کیلومتر خط انتقال باقیمانده اقدام می کنیم و بسرعت این طرح تکمیل خواهد شد.

مهندس ملکی گفت: به مردم متعهد شده ایم که حداکثر تا خرداد ماه سال آینده طرح آبرسانی از سد طالقان به آبیک تکمیل شود و مردم نجیب و صبور شهرستان آبیک پس از بیست سال به یکی از مطالبات مهم خود که همان برخورداری از آب شرب گوارای سالم و بهداشتی است، دست یابند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین از مساعدت و همکاری وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، پیگیری های دکتر اعلایی استاندار قزوین، دکترسیاهکلی مرادی و خانم دکتر محمدبیگی نمایندگان مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی کرد و گفت: در آستانه سال نو عیدی خوبی از سوی مسئولان استان به مردم آبیک اهدا می شود و امیدواریم رضایت شهروندان این شهرستان جلب شود.

طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین برای تامین آب شرب ۱۵ شهر و ۱۹۴روستای استان یکی از مطالبات دیرین مردم است که به دلیل حجم سنگین کار و نیز اعتبارات چند هزار میلیارد تومانی در دو فاز تعریف شده که فاز اول آن برای تامین آب شرب گوارای شهر آبیک در مراحل پایانی می باشد.