عملیات بازرسی ۱۲۰ هزار اشتراک برق در سمنان

دومین جلسه کمیته استانی کشف مراکز غیر مجاز رمزارز، در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان تشکیل شد. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این نشست بیان کرد: به منظور شناسایی مزارع استخراج رمزارز بدون مجوز و انشعاب های غیرمجاز، توسط ماموران تست لوازم اندازه گیری این شرکت، بیش از ۱۲۰ هزار بازرسی موردی و دوره‌ای از […]

دومین جلسه کمیته استانی کشف مراکز غیر مجاز رمزارز، در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این نشست بیان کرد: به منظور شناسایی مزارع استخراج رمزارز بدون مجوز و انشعاب های غیرمجاز، توسط ماموران تست لوازم اندازه گیری این شرکت، بیش از ۱۲۰ هزار بازرسی موردی و دوره‌ای از مشترکان استان انجام شده است.

سید محمد موسوی زاده گفت: پیگیری جهت تشکیل شعبه تخصصی رسیدگی به پرونده‌های استفاده کنندگان غیرمجاز از انرژی، بررسی میزان مصرف مشترکان برای تشخیص افزایش یا کاهش بیش از حد مصرف پس از هر دوره قرائت، بارگیری و بررسی جریان خروجی ترانس های توزیع به منظور شناسایی مناطق دارای مصارف نامتعارف در ساعات مختلف شبانه‌روز، اطلاع‌رسانی درخصوص پاداش در زمینه معرفی مراکز استخراج فاقد مجوز رمزارز، هماهنگی با دادستانی و نیروی انتظامی و دستگاه های ذیربط و استفاده از روش های پردازش داده جهت شناسایی رفتار مصرفی مشکوک اشتراک‌های دارای کنتورهای هوشمند، برخی از اقدامات صورت پذیرفته در راستای شناسایی و کشف بیت کوین است.

وی با اشاره به این که در شش ماهه نخست امسال، ۷۵ مزرعه رمزارز غیرمجاز کشف و جمع‌آوری شده افزود: از ابتدای سال ۹۹ تا زمان حاضر، ۱۶۱ مزرعه رمزارز های دیجیتالی شناسایی و با همکاری نهادهای ذی ربط جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: تا پایان سال گذشته، دو هزار ۶۷۶ دستگاه ماینر و در شش ماهه اول امسال، ۷۰۴ دستگاه و در مجموع سه هزار و ۳۸۰ دستگاه کشف شده است.

موسوی زاده با عنوان این که مصرف برق هر دستگاه ماینر در حدود یک و نیم کیلووات در ساعت برآورد می‌گردد یادآور شد: مصرف برق رمزارزهای دیجیتال غیر مجاز در استان، حدود پنج درصد برآورد شده و امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده، دستگاه‌های غیرمجاز کنترل، مدیریت و رصد شوند.

خاطرنشان می‌سازد: این نشست با حضور نمایندگانی از اداره اطلاعات، دادستانی، پلیس اقتصادی، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، مخابرات، گاز، برق منطقه ای، شرکت شهرک های صنعتی، ارتباطات زیرساخت استان و پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود در شرکت توزیع برق استان برگزار و گزارش لازم پیرامون صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری صادر شده جهت استخراج رمزارز و مشکلات احتمالی این بخش و همچنین هماهنگی درخصوص عدم عودت دستگاه های مکشوفه به استفاده کنندگان فاقد پروانه بهره‌برداری بحث و تبادل‌نظر به عمل آمد.