عملیات ایستگاه میانی ولدیان خوی تا ۱۰ روز آینده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در مصاحبه با برنامه رادیویی ایستکر صدای مرکز آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی ایستگاه میانی روستای ولدیان خوی تا 10 روز آینده خبر داد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در مصاحبه با برنامه رادیویی ایستکر صدای مرکز آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی ایستگاه میانی روستای ولدیان خوی تا ۱۰ روز آینده خبر داد .

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت اب و فاضلاب شهرستان خوی ، یداله سلطانی گفت : تامین آب شرب شهرستان خوی خوی در بخش های شهری و روستایی از محل آبهای زیر زمینی است و با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کاهش آبدهی منشاها در برخی از روستاها با کمبود آب روبرو هستیم.

سلطانی به روستاهای دارای کبود آب از جمله کوتان آباد ، هسته جوک ، عسگرآباد ،عزت آباد و علی الخصوص ولدیان اشاره کرد و افزود : با مدیریت مصرف آب تا حدودی این مشکل را حل کرده ایم ولی لازم است برای گذر از این مشکل تمهیداتی در نظر گرفته شود .

وی به برنامه های این شرکت برای رفع مشکل در زمانبندی کوتاه مدت و بلند مدت اشاره کرد .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی تصریح کرد : با تامین ۱۵ میلیارد ریال از محل طرحهای عمرانی و ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات در اختیار نماینده و تهیه مصالح از طریق فرمانداری عملیات اجرایی روستای ولدیان در ۱۰ روز اینده از طریق برئن سپاری آغاز خواهد شد .

سلطانی در ادامه خاطر نشان کرد : مشکل روستای ولدیان مشکل آب نیست بلکه فرسودگی و با بودن عمر لوله های خط انتقال آب است که باعث ایجاد ترکیدگی بیش از حد استاندار می شود .

وی خاطر نشان کرد در سفر ریاست جمهوری به شهرستان خوی ۱۲ پروژه جهت تصویب معرفی و تصویب شدند که درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه ها بالای ۷۰ درصد است .

مدیرعامل شرکت به یک هزار ۷۰۰ حلقه چاه آب در شهرستان خوی اشاره کرد و ادامه داد : از این تعداد چاه ۱۰۰ حلقه مربوط به آب شرب است و مابقی در کاربرهای کشاورزی و صنعت استفاده می شود .

سلطانی در خصوص اجرای شبکه جمع اوری فاضلاب در نقاط باقی مانده شهر خوی اشاره کرد و تصریح کرد : مطالعات طرح جمع آوری شهر خوی از سال ۶۲ آغاز و عملیات اجرایی آین طرح سال ۷۶ شروع و سال ۸۲ به اتمام رسید همچنین ۱۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهر اجرا شد .

وی با بیان اینکه ماده ۲۳ طرح جمع آوری فاضلاب شهر خوی برای نقاط باقی مانده از سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ شده و این طرح از امسال دارای ردیف اعتباری می باشد که کارهای اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.