عملیات اجرایی پایداری تامین آب شرب ۳۹ روستای محروم استان بوشهر آغاز شد

عملیات اجرایی پایداری تامین آب شرب ۳۹ روستای محروم استان بوشهر با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار روز یکشنبه در آئینی با حضور استاندار بوشهر، نماینده مردم شهرستان تنگستان و شهرستان دشتی در مجلس شورای اسلامی،سردار زارع معاون هماهنگى نيروى دريايى سپاه، فرماندهان سپاه و ساير مسؤلين محلى آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، مدیرعامل این شرکت در آیین یاد شده گفت: شمار خانواده‌های زیر پوشش این طرح پنج‌هزار و ۳۸ خانوار با ۱۶ هزار و ۸۱۵ نفر جممعیت است که پس از اتمام طرح تثبیت، وضعیت تامین آب شرب این روستا به پایداری مطلوبی خواهد رسید.
عبدالحمید حمزه‌پور افزود: طول خط انتقال و شبکه توزیع آب این طرح به ترتیب ۴۴ و ۲۲ کیلومتر و حجم مخزن بتنی این طرح نیز یکهزار مترمکعب پیش‌بینی شده است.
حمزه‌پور افزود: قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه پروژه‌های آبرسانی روستاهای استان بوشهر را بدون کسب سود و چشم‌داشت و تنها با هدف رفع نیاز مردم اجرایی می‌کند که این خدمتی بزرگ برای جامعه تلاش‌گر روستایی است.
حمزه‌پور اظهار کرد: در این پروژه نوسازی با وجود اینکه آب از استان‌های دیگر تامین می‌شود در کمترین زمان ممکن به روستاهای استان خواهد رسید.
وی گفت: در ارتباط با مجتمع نیمه‌تمام آبرسانی فاز دوم برخی روستاهای استان بوشهر انتظار است با طراحی نقشه و اختصاص اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی زمینه برای شتاب‌دهی جهت اجرا پروژه فراهم شود.
حمزه‌پور ادامه داد: انتظار می‌رود با مساعدت و همکاری دستگاه‌های ذیربط پروژه‌های مدنظر با بهترین کیفیت و کمترین زمان ممکن اجرایی شود.
پس از تکمیل فاز اول ، فاز دوم هم با ظرفیت بیش از یکصد روستا در سایر شهرستانهاى استان با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرایى و عملیات اجرایى مورد نظر انجام خواهد شد
استاندار بوشهر نیز گفت: پیش از انقلاب در نوار ساحلی و بویژه تنگستان و دشتی مردم چیزی به نام آب بهداشتی نمی‌شناختند و حتی گاز برای مردم ناشناخته بود.
احمد محمدی‌زاده افزود: برخی از چاه‌های گاز در چند کیلومتری دریا بود ولی حتی یک درصد مردم از گاز برخوردار نبودند و رژیم پهلوی جز فقر و فساد دستاوردی برای مردم نداشته است.
وی ادامه داد: این رژیم توسط مردم و با رهبری امام به زباله‌دان تاریخ انداخته شد اما غربی‌ها امروزه به گونه‌ای برخورد می‌کنند که رژیم پهلوی دستاوردهای قابل توجهی برای ایرانیان داشته است.
استاندار بوشهر گفت: رژیم پهلوی با وجود اینکه بحرین را به صورت دو دستی از ایران جدا کرده غربی‌ها آنان را به نام خادم خطاب کرده ولی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی را بنام خائن معرفی می‌کنند.
وی افزود: در این راستا فعالان رسانه‌ای باید با جهاد رسانه‌ای عملکرد مطلوب نظام را تببین کنند چراکه با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی حتی یک وجب از خاک پاک و مقدس دشمن تقدیم دشمنان نشده است.
محمدی‌زاده ادامه داد: از سپاه پاسداران نیز قدردانی می‌شود که همواره منشاء قدرت آفرینی برای نظام و انقلاب بوده و ضروری است که سپاه امروز با هدف محرومیت‌زدایی همچنان پرقدرت و با صلابت ادامه دهد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در ارتباط با پروژه آبرسانی به روستاهای محروم استان بوشهر گفت: این پروژه در مجنوع شامل حداقل ۱۷۰ روستا است که برخی در شهرستان‌های دشتی و تنگستان و بخشی دیگر در سایر شهرستان‌های استان واقع است.
محمدی‌زاده تاکید کرد: تلاش شود سرعت این پروژه بیش از آنچه که در پیمان دیده شده اجرایی و به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: تمام این استان باید تبدیل به کارگاه شود و به حوزه‌های مرتبط با صنایع نیز تاکید شده کسی حق ندارد که زمینی تحویل بگیرد و آن را بدون انجام کار رها کند.
فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلام نیز گفت: سپاه و بسیج قرارگاهی به نام امام حسن (ع) تشکیل داده تا در راستای کمک به مردم، محرومیت‌زدایی، عدالت به تحقق شعار دولت مردمی کمک کند.
دریادوم پاسدار رمضان زیرایی افزود: فاز نخست این پروژه مهم آبرسانی به ۳۹ روستای استان بوشهر است که در خط لوله احداثی به ۱۱۰ روستا آبرسانی خواهد شد.
وی ادامه داد: در فاز دوم نیز پایداری و آبرسانی به ۱۱۵ روستا است که مقرر شده این فازها در مجموع ظرف مدت ۳۰ ماه اجرا و به بهره‌برداری خواهند رسید.
نماینده شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بخش مرزی استان بوشهر کمترین هزینه برای نظام داشته چراکه همواره با عشق به ولایت و رهبری برای مرزداری از ایران اسلامی پای کار هستند.
غلامحسین کرمی افزود: پروژه ارزشمند سپاه در این خطه برای آبرسانی به روستاهای شهرستان بیشترین سوددهی برای نظام دارد و گامی مهم برای رفع محرومیت از شهرستان تنگستان است.
وی همچنین با تبریک پرتاب موفق موشک خیبرشکن توسط سپاه پاسداران اظهار کرد: ایران اسلامی در دفاع از کیان و سرزمین خود هیچگاه در ارتباط با قدرت موشکی با دشمنان وارد مذاکره نخواهد شد.
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز گفت: سپاه با تسکیل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با عزمی جدی و مصمم برای مقابله با گرانی پای کارآمده است.
سردار مرتضی زارع افزود: نیاز بود حال که سالیان متمادی از انقلاب گذشته حرکتی جدید و جهادی برای محرومیت زدایی صورت گیرد که تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی در همین راستا شکل گرفته است.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود این قرارگاه بتواند در رفع نیازهای اصلی روستاییان محروم با موفقیت هر چه تمام‌تر ظاهر شود و منجر به رضایت‌مندی آنان شود.
فرماندار شهرستان تنگستان نیز گفت: صمیمانه از حضور سپاه قهرمان و شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برای ورود مشترک به پروژه‌های آبرسانی به روستاهای شهرستان تنگستانی تشکر و قدردانی می‌شود.
احمد لطفی افزود: سپاه پاسداران در استان بوشهر در بحث ساخت مسکن برای افراد نیازمند تلاش و کارنامه درخشانی از خود برجا گذاشته است.
وی یادآور شد: اکنون در شهرستان تنگستان ۳۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب وجود دارد که حدود ۳۰ کیلومتر آن کاملا فرسوده است.
لطفی افزود: با اجرا پروژه جدید آبرسانی مشکل هدررفت و کمبود آب روستاهای شهرستان تنگستان برطرف خواهد شد.
فرماندار شهرستان دشتی نیز گفت: عزم جدی سپاه پاسداران و آبفا برای تامین آب پایدار روستاها اقدامی ارزشمند است که نویدبخش عمران و آبادانی روزافزون روستاها می‌شود.
علی بحرانی افزود: امید است با تحقق هر چه زودتر این پروژه مشکل کمبود آب روستاهای منطقه هرچه زودتر برطرف شود.
وی عنوان کرد: دولت مردمی با کمک سپاه به صورت جهادی برای حل مشکلات مردم پیشگام شده که ایت رویکرد قابل تقدیر است.