مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان اعلام کرد:

عدم استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان گفت: نیروگاه‌ اصفهان با یک سوم از ظرفیت نامی خود و بدون سوخت مازوت فعال است.

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، حسین امنیه ضمن بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۳ تا کنون شیرهای مازوت بویلر واحدهای نیروگاه اصفهان از طرف دادستان وقت پلمپ شده است، اساساً امکان استفاده از سوخت مازوت درنیروگاه اصفهان وجود ندارد. از طرفی با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی و همچنین به لحاظ فنی اقتصادی، نیروگاه هیچ تمایلی به استفاده از سوخت مازوت ندارد.
وی ادامه داد: در فصل زمستان به دلیل کاهش دما و به طبع آن افزایش مصرف گاز طبیعی در کشور، با توجه به اولویت تامین مصارف خانگی، شرکت گاز  قادر به تامین گاز کافی برای نیروگاه‌ها نبوده ولی با این حال تاکنون از سوخت مازوت در نیروگاه اصفهان استفاده نشده است و سازمان محیط زیست بر آلایندگی گازهای خروجی از دودکش‌های نیروگاه اصفهان نظارت کامل داشته و کیفیت گاز خروجی آنها در محدوده مجاز استانداردهای زیست محیطی است.
امنیه تاکید کرد: هاله سفید رنگی که از نیروگاه اصفهان متصاعد می‌شود صرفاً بخار آب سیستم خنک کننده برج‌های تر(مرطوب) نیروگاه بوده و در تمام فصول سال هم وجود دارد ولی در فصل سرما و سردی هوا قابل مشاهده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان از مردم درخواست کرد با صرفه جویی در مصرف گاز، در تامین سوخت پاک برای نیروگاه‌های کشور مشارکت کنند.