ارزیابی عدالت در توزیع خاموشی در شهرستانهای قائم شهر، سوادکوه و سوادکوه شمالی

با توجه به عدم تولید برق کافی و ایجاد مشکل در زندگی روزانه ایرانیان، در نواحی محل زندگی ما نیز مردم از فرمانداران، رؤسای اداره برق و مسئولین بهره برداری برق شهرستانهای قائم شهر، سوادکوه و سوادکوه شمالی انتظار رعایت عدالت در توزیع خاموشی های برق مناطق را دارند، اکنون که به دلائل متعدد دولت ناتوان […]

با توجه به عدم تولید برق کافی و ایجاد مشکل در زندگی روزانه ایرانیان، در نواحی محل زندگی ما نیز مردم از فرمانداران، رؤسای اداره برق و مسئولین بهره برداری برق شهرستانهای قائم شهر، سوادکوه و سوادکوه شمالی انتظار رعایت عدالت در توزیع خاموشی های برق مناطق را دارند، اکنون که به دلائل متعدد دولت ناتوان و عاجز از تأمین برق کافی برای ملت عزیز ایران هست، بحث عدالت در توزیع خاموشی برق بسیار مهم هست.
عده ای از اهالی عزیز قائم شهر و سوادکوه در مورد یادشده گله مند و مطالبه گر هستند. لذا بی هیچ تعارفی باید خاموشی برق در کلیه مناطق شهری قائم شهر، شیرگاه، زیرآب، پل سفید، آلاشت به انضمام دهستانهای شهرستانهای قائم شهر، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مازندران، حتی توازن در زمان هم رعایت شود، محله ای ۱ ساعت و ناحیه ای دیگر ۲ ساعت خاموشی حاکم نباشد، بدیهی است میزان مصرف، جمعیت و وسعت نیز دخیل هستند، واضح است اصطلاحات بالای شهر ، پایین شهر، منطقه فرماندار نشین، محله وزیر نشین،ناحیه نماینده مجلس نشین هم خدای نخواسته به هیچ وجه نباید در کار باشد.

فرماندار محترم قائم شهر بی هیچ بهانه ای از رئیس برق و مدیر بهره برداری بپرسد بعنوان نمونه چرا در محله شماره ۲ خیابان ساری، انتهای آزادی ۱۰۱ امروز شنبه ۲۳ مرداد، ۳ بار برق قطع شد؟ اگر برق کوچه و منزل حضرتعالی ۳ بار قطع شود، به رئیس شهرستان زنگ می زنید یا احیانأ مدیرعامل استان شاید برای عزل ریاست اداره برق شهرستان؟

فرماندار محترم سوادکوه از رئیس اداره برق سوادکوه و مسئول بهره برداری بپرسد بعنوان نمونه چرا در شهرک قدس پل سفید روز (شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰) ۲ بار قطعی برق و خاموشی داشته ایم؟

فرمانداران سوادکوه، سوادکوه شمالی و قائم شهر، جداول پیش بینی خاموشی و اصل خاموشی ها را باهم تطبیق دهند تا خدای نخواسته بی عدالتی بوجود نیاید،فرماندران به جدول اکتفا نکنند بلکه راست آزمایی هم نمایند

به هیچ وجه نباید هم شهرستانی‌ها و دهستانها ۲ بار در روز خاموشی را تجربه کنند،
در خصوص مراکز درمانی کل کشور، مسئولین برق کشوری، استانی و شهرستانی و متخصصین طرحی را به هیئت دولت پیشنهاد کنند تا با نظارت استانداران و فرمانداران سیستمی طراحی شود تا مراکز بیمارستانی و شهرکهای صنعتی، علاوه بر برق مجهز اضطراری دارای فیدر جداگانه از خطوط برق باشند، ضمن اینکه مجلس و دولت وام دارای تنفس قرض الحسنه در اختیار مرغداران، کشاورزان، باغداران، کارخانه داران برای تامین دستگاه برق اضطراری قرار دهند،
در شهرستان‌های مورد نظر در این یادداشت برای بیمارستان رازی، ولی عصر عج الله در قائم شهر، درمانگاه‌های شیرگاه و پل سفید، بیمارستان شهدا زیراب، (نه خیابان‌های سراسری اطراف) فیدر جداگانه از خطوط برق در نظر گیرند

(در سوادکوه و سوادکوه شمالی فیدرهای ذیل الذکر در خطوط برق سوادکوه لازم هست زیر ذره بین نظارت فرمانداران سوادکوه و سوادکوه شمالی باشد، فیدر های پست سوادکوه شمالی شیرگاه : ۱-نئوپان۲-نارنجستان۳-رضا آباد ۴-زیولا ۵-لفور۶-خزر ریس
۷-حاجی آباد

فیدرهای پست بشل :
۱-سوله طبرستان ۲-منگل۳-برنجستانک۴-درنا ۵-مازرون۶-یکتا

و در شهر زیراب : ۱. زیراب ۱ ، ۲. زیراب مرزبان تالاجیم
_نواحی پل سفید و روستاهای اطراف : ۱.شهرپل سفید۲.گدوک ۳.خطیرکوه ۴.شهرک صنعتی شورمست۵.خط تالارپل سفید
۶.فیدر آلاشت
منطقه آخرین نقطه دراسله
پست کمپک منطق کارسنگ آلاشت تامنطقه امام زاده حسن،خواست مردم علاوه بر مراقبت از این خطوط، برقراری عدالت در زمانبندی و توزیع خاموشی نیز هست که فعلا بعضی از هم شهرستانی ها گله مند هستند)

خاموشی برق، مشکلاتی نظیر قطع شدن آب، قطع شدن سیستم‌های خنک کننده، سکوت تولید، تبعات اجتماعی و روانی ناشی از ضرر، زیان و بیکاری را در پی دارد لذا اجحاف به خانواده‌ها، بیماران و تولید کنندگان و کارگران مشاغل مرتبط هست.

خاموشی برق علل متعددی از جمله : ناتوان دولت‌ها از تامین و تولید برق کافی، ناتوانی دولت‌ها و مراجع نظارتی در جلوگیری دقیق از مزارع ارز دیجیتال، نانوانی از تولید برق خورشیدی، بادی و جوش هسته ای، ناتوانی از تولید برق کافی از نیروگاه‌های برق آبی سد، ناتوان از تجهیز کافی و نوسازی کافی نیروگاه‌ها، ناتوان از اجرای کامل برنامه توسعه ششم، و… بوده اند،
سوالی نیز مطرح است، آیا مجالس از جایگاه نظارتی، طرح سوال، تحقیق و تفحص، ریل گذاری توسعه، تصویب قانون برنامه و بودجه، قیمت گذاری دقیق مصارف برق، به نحو احسنت بهره گرفتند؟!
آیا نمایندگان مجلس و مراجع نظارتی با رانت های احتمالی واردات و صادرات برق و رانت های احتمالی سد سازی مقابله دقیق کرده اند یا خیر؟

براستی خساراتی که به خانوارها در نقص فنی لوازم برقی خانگی، به کشاورزان، تولید کنندگان، باغداران، مرغداران و… وارد شد را کدام مسئول دولتی، مجلسی، حکومتی، غیردولتی پاسخ خواهدداد؟

تعطیلی کارخانجات وگ، بیکاری کارگران، گرانی اقلامی چون سیمان و اثر بر بازار. را کدامین شخصیت کشوری پاسخ خواهد داد؟

آیا نمایندگان مجلس در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارتخانه های : نیرو، صمت،اطلاعات، جهادکشاورزی، وزارت خارجه، اقتصاد، چگونگی تامین ارز مورد نیاز برای واردات تجهیزات و نوسازی نیروگاه‌ها، احداث نیروگاه‌های جدید برق آبی، خورشیدی، بادی، جوش هسته ای، توزیع پنل های خورشیدی باکیفیت و ارزان قیمت، جلوگیری از مزارع ارز دیجیتال، کشت کشاورزی و باغداری جایگزین، شناسایی تخلفات احتمالی و…. را سوال خواهند پرسید؟

آیا کمیسیون‌های تخصصی مجلس روسای کشوری آب منطقه ای، آبفا، هواشناسی، شرکت برق، منابع طبیعی و آبخیز داری را برای نابسامانی آب‌های سطحی، وضعیت تاسف بار سفره های آب زیرزمینی، تصفیه فاضلاب شهری برای مصارف کشاورزی، آب شیرین کن مورد تایید محیط زیست و استاندارد، در صورت نیاز روسای سازمان های ذی ربط برای بهره وری علمی ابرها، و… را احضار خواهند کرد؟

به امید روزیکه مجالس، دولت‌ها، دستگاه‌های غیردولتی، بدنه حکومت و دولت، همه و همه، امکانات و بودجه، تجهیزات و اختیارات کافی را برای تولید برق مورد نیاز همچنین جلوگیری از تخلفات و کم کاری احتمالی عده ای، در اختیار متخصصان و دانشمندان ایرانی قرار دهند، بدیهی است با کشورهایی که از شرائط تحریم سوئ استفاده نمی کنند نیز باید برای واردات تجهیزات نوین بهره جست.

واضح است حساب مدیران خادم با مدیران خائن نزد ملت جداست.

حداقل انتظار عدالت در رعایت خاموشی و حداقل انتظار تولید برق کافی برای ملت ایران

 

 

خبر:عبدالله شهمیر شورمستی