عبور از یکهزار نقطه اتوماسیونی، اقدام کم نظیر شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تحقق یکهزار و دویست نقطه تحت اتوماسیون در شبکه توزیع نیروی برق استان با وجود شرایط سخت تامین مالی، اقدامی بی سابقه و فوق العاده از سوی این شرکت در سال جاری است.

به گزارش روابط عمومی، مهندس محسن ذبیحی در نشست هم اندیشی مدیران شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی افزود: هم اینک با تحقق ۱۰ هزار و ۶۳۱ فرمان موفق اتوماسیونی، صرفه جویی در ۱۱۶ هزار لیتر سوخت و یکهزار و ۳۷۶ مگاوات ساعت در میزان انرژی و کاهش بیش از ۸۳۰ هزار نفر- ساعت تردد در استان شکل گرفته است.

وی با قدردانی از همکاران در خصوص عبور موفقیت آمیز از پیک بار تابستان امسال گفت: شرایط این دوره بسیار حساس تر و متفاوت تر از دوره گذشته بود زیرا تولید برق تغییر زیادی پیدا نکرد اما با برنامه ریزی خوب دولت و اجرای مطلوب آن، پیک بار تابستان با حداقل چالش و نارضایتی پشت سر گذاشته شد.

مهندس ذبیحی با اشاره به پیک بار تابستان سال آینده اظهار داشت: ۶ ماه پیش رو فرصت حیاتی برای برنامه ریزی و کسب آمادگی لازم برای گذر موفقیت آمیز از پیک بار تابستان سال آینده است.

وی شرایط شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی را مناسب ارزیابی و بیان کرد: وفاق و همدلی بین همکاران ایجاد شده و از نظر عملکرد نیز شرکت در رده شرکتهای ردیف اول کشور است که حاصل تلاش و همکاری و همفکری کارکنان آن می باشد.

وی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی اقدامات موثری در حوزه تاب آوری شبکه، اتوماسیون شبکه و هوشمندسازی لوازم اندازه گیری انجام داده که منجر به کاهش حجم خاموشی ها و تلفات برق شده است.

مهندس ذبیحی با اشاره به ظرفیت مطلوبی که در حوزه اتفاقات و عملیات مدیریت برق شهرستانها با ۲۸۶ نیروی انسانی وجود دارد، گفت: با توجه به حجم بالای کار لازم است که با یک برنامه ریزی مناسب از ظرفیت حوزه های اتفاقات و عملیات به نحو مطلوب بهره گرفت و انجام برخی کارها را به آنها محول کرد.

وی در ادامه گفت : مدیریت دارایی های فیزیکی (مداف) از سال ۱۳۹۸ پیاده سازی شده و انتظارات از این بخش افزایش یافته است، لذا باید سیستم مداف به طول کامل پیاده سازی و نظارت و کنترل دقیقی روی آن انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به بخش HSE (سلامت، ایمنی و محیط زیست) گفت: آورده های این سیستم باید مورد توجه قرار گیرد و در هر شهرستان فرد یا افرادی مسئولیت آن را برعهده گیرند زیرا در راستای اجرای HSE ما به دنبال ایجاد دکور کار نبوده بلکه به دنبال افزایش عمر آن نیز هستیم.

وی با اشاره به افزایش هزینه های اجرای پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار گفت: این پروژه از مگاپروژه های اصلی شرکت بوده که باید در اولویت اجرا توسط مدیران شهرستانها قرار گیرد.

وی اتخاذ رویکرد بهره وری در هزینه منابع مالی، داشتن انضباط مالی و تعیین تکلیف مفاصاحسابها را از سوی مدیریتهای برق شهرستانهای خراسان رضوی مورد تاکید قرار داد و مسئولیت دشوار مدیران مالی در این خصوص را گوشزد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به توفیقات این نهاد در حوزه فروش و خدمات مشترکین گفت: با توجه به تغییر و تحولات زیادی که در این بخش انجام شده، هر چقدر بتوان فرمان پذیری مشترکین از طریق نصب تابلوها و کنتورهای فرمان پذیر را تا پیک بار سال آینده افزایش داد، مشکلات کمتری در آینده برای شرکت بوجود می آید.

مهندس ذبیحی اظهار داشت: مساله وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی از مهمترین مسائل است که باید مدیران شهرستانها کنترل و نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی در ادامه این همایش انجام مونتاژ تابلوهای لوازم اندازه گیری در محل کارخانه ها و کارگاه های تولیدی به منظور به حداقل رساندن اشکالات در این زمینه، رعایت مسائل ایمنی در اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار، اجرای با کیفیت فیبرنوری و منطبق بر طرح جامع آن و افزایش قابلیت اطمینان در مرکز فاوا را مورد تاکید قرار داد.

مهندس ذبیحی بیان کرد: استقرار کارگزاریها محسنات زیادی برای شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی داشته است اما باید با برنامه ریزی، آنها را به نحوی پرورش و توسعه داد تا به نقطه مطلوب برسند.
وی اضافه کرد: پیمانکاران نیز نیاز به تربیت و پرورش دارند که تحقق این مهم مستلزم ظرفیت سازی است که هم در کیفیت و هم کمیت کار تاثیرگذار است.

گفتنی است در ابتدای این همایش هر یک از معاونین بخشهای مختلف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به تشریح مختصر عملکرد خود در ۶ ماه نخست امسال پرداخته و تعدادی از مدیران برق شهرستانها نیز چالش های موجود را عنوان کردند.