مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام :

عبور از شرایط کم آبی با رعایت الگوی مصرف

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت : عبور از شرایط کم آبی موجود، مستلزم رعایت الگوی مصرف است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، علی پوراحمد روز دوشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات آب و کشاورزی شهرستان دهلران افزود: دشت عباس از دشت های ممنوعه بود که پس از خارج کردن از ممنوعیت، سال گذشته از این محل مجوز حفر75 حلقه چاه به متقاضیان واگذار گردید.
وی در ادامه اظهار داشت: ۳۰ حلقه از این تعداد حفر و عملیات حفر ۴۵ حلقه نیز در دست اقدام است.

مدیرعامل آب منطقه ایلام به دشت های سمیده و فکه هم اشاره کرد و گفت: بدلیل بالا آمدن سطح آب ناشی از بهره برداری از شبکه، دنبال مجوز برای حفر چاه در این منطقه نیز هستیم و بازدیدها توسط وزارت نیرو انجام شده و امیدواریم محقق شود.

پوراحمد از مطالعه شناختی سد چیخاب خبر داد و افزود: در صورت تامین اعتبارات از کمیته برنامه ریزی شهرستان مطالعات فاز اول انجام خواهد شد.

وی به کاهش ۴۶ درصدی بارندگی های استان نسبت به دراز مدت اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به خشکسالی های گذشته، منابع آبی استان به شدت تحت تاثیر قرار گرفته ودر صورت عدم بارندگی موثر در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری و عدم رعایت الگوی مصرف، قطعاً با چالش کمبود آب در همه زمینه ها مواجه خواهیم شد.

مدیر عامل آب منطقه ای ایلام با اشاره به عدم بارش در فروردین ماه گفت: جهاد کشاورزی در بحث مدیریت توزیع آب و کشاورزان در بحث صرفه جویی اقدامات لازم در دستور کار داشته باشند تا فصل زراعی آینده مشکل تامین آب نداشته باشند.