مدیر عامل برق منطقه ای فارس در دیدار نوروزی با معاونان و مدیران تاکید کرد:

عبور از اوج مصرف تابستانی در سال رشد تولید

مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در دیدار نوروزی با معاونان و مدیران بر لزوم برنامه ریزی برای تامین برق پایدار و عبور از اوج مصرف تابستانی در سال رشد تولید تاکید کرد و اظهار داشت : مدیریت بار شبکه تامین و انتقال برق و تلاش برای رشد تولید و انتقال بهینه انرژی و برق اولویت هایی است که باید امسال دنبال شود.

به گزارش برقآب، مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در دیدار نوروزی با معاونان و مدیران بر لزوم برنامه ریزی برای تامین برق پایدار و عبور از اوج مصرف برق تابستانی در سال رشد تولید تاکید کرد و اظهار داشت : مدیریت بار شبکه تامین و انتقال برق و تلاش برای رشد تولید و انتقال بهینه انرژی و برق اولویت هایی است که باید امسال دنبال شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس ، مهندس حقیقی در این نشست که با حضور معاونان مالی و پشتیبانی ، بهره برداری ، منابع انسانی ، طرح و توسعه ، برنامه‌ریزی و تحقیقات ، دفاتر مستقل و حوزه ی ستادی مدیریت عامل و مدیران زیر مجموعه انجام گرفت ، تلاش برای تامین و انتقال برق پایدار در سال جاری را یک ضرورت دانست و گفت : باید متناسب با اهداف سال مهار تورم و رشد تولید و منطبق با شعار سال برنامه ریزی های جامع برای دستیابی به اهداف متعالی شرکت انجام گیرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس با اشاره به توجه ویژه مجلس و دولت به صنعت آب و برق در بودجه ۱۴۰۲ حوزه برق و انرژی خاطر نشان کرد : اجرای طرح های تامین و انتقال برق در استان فارس و در جنوب کشور نیازمند تامین اعتبارات زیادی برای پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌ها است و با در نظر گرفتن مقدورات اعتباری ، لازم است از دولت و مجلس شورای اسلامی به منظور اعمال حمایت‌ در تدوین لایحه قانون بودجه ۱۴۰۲ قدردانی کرد، در عین حال ما باید تلاش کنیم بیش از گذشته و با اولویت بندی، با منابع کمتر پروژه‌های بیشتری را به ثمر برسانیم.

مهندس حقیقی برخی از شاخص های توسعه و پیشرفت در استان فارس و جنوب کشور را برشمرد و افزود: روند پیشرفت صنعت برق پس از پیروزی انقلاب و پیش از آن قابل قیاس نیست. پیش از انقلاب تامین زیرساخت‌های این صنعت در اختیار کشورهای خارجی بود و تکنسین‌های ایرانی در آن دوران فقط در حد کارهای اولیه اختیار داشتند، این در حالی است که امروز در صنعت برق تقریبا به خودکفایی کامل دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برای تامین برق پایدار در شبکه سراسری و کاهش خاموشی در دولت سیزدهم، احداث بیش از ۱۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در دستور گرفته است گفت : استان فارس و ظرفیت های تامین و انتقال برق در جنوب کشور سهم ویژه و قابل توجهی از این ظرفیت را در اختیار و در برنامه دارند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس با یاد آوری اینکه خاموشی‌های پی‌درپی در فصل تابستان سالیان گذشته، بسیاری از مردم را آزرده خاطر می کرد و عاملی برای نارضایتی بود تصریح کرد: در تابستان ۱۴۰۰ از ۲۹ اردیبهشت تا ۳۱ شهریور جدول خاموشی منتشر می‌شد و روزانه یک تا سه نوبت خاموشی رخ می‌داد که هر نوبت حدود ۲ ساعت به طول می انجامید ، اگر اقدامات دولت برای تابستان ۱۴۰۱ نبود حدود ۲۰ هزار مگاوات ناترازی در تامین و انتقال برق رخ می‌داد. این میزان بالغ بر ۲۵ درصد نیاز مردم و بخش مصرف است. در حالیکه سال گذشته را بدون خاموشی برنامه ریزی شده سپری کردیم ، تابستان امسال هم می بایست با مدیریت بار و تاکید بر تامین و انتقال برق و انرژی ، این مسیر و راه هر چند دشوار تداوم یابد تا برق مطمین و پایدار به خانه های مردم و به بخش تولید و صنعت برسد.

مهندس حقیقی خاطر نشان کرد : گذر از اوج مصرف برق تابستانی سال ۱۴۰۱ بدون مشارکت و همراهی همه مدیران و کارکنان شرکت میسر نبود ، و مشارکت و همراهی این عزیزان برای عبور از تابستان سال جاری نیز لازم است ، شرکت همه توان خود را به کار خواهد گرفت تا از همه بنیه منابع انسانی متخصص و کار آزموده برای عبور از تابستان امسال بهره گیری کند.

در این نشست معاونان مالی و پشتیبانی ، بهره برداری ، منابع انسانی ، طرح و توسعه ، برنامه‌ریزی و تحقیقات ، اعضای دفاتر مستقل و حوزه ی ستادی مدیریت عامل و مدیران زیر مجموعه با بیان نقطه نظرات کارشناسی بر لزوم آمادگی برای تامین برق پایدار و عبور از اوج مصرف برق تابستانی در سال رشد تولید تاکید کردند.