نیروگاه‌ های خراسان‌ رضوی با افزایش ۳۶۶ مگاواتی ظرفیت رو به رو میشوند

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: دو واحد گازی جدید نیروگاه‌های سبزوار و راشد تربت‌حیدریه به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات تابستان امسال در ر‌استای کمک به کاهش خاموشی‌ها و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری وارد مدار می‌شوند.

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌ های استان خراسان‌ رضوی در تابستان ۳۶۶ مگاوات افزایش می‌یابد.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، محمد رمضانی در جریان بازدید از طرح‌های توسعه تولید برق در استان خراسان‌ رضوی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سبزوار، افزود: در راستای توسعه تولید برق در شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه خراسان‌ رضوی، این مجموعه با برخورداری از دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی در حال ساخت است.
وی با اشاره به اینکه نخستین واحد گازی این نیروگاه سیکل‌ترکیبی تابستان امسال وارد مدار می‌شود، گفت:  پاسخگویی به رشد فزاینده بار در شمال‌شرق کشور از اهداف اجرای این پروژه است.
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به پروژه ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد تربت حیدریه، افزود: این مجموعه نیز در راستای توسعه تولید برق در کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه خراسان، با برخورداری از دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک توربین بخار ۱۸۰ مگاواتی در حال اجراست.
رمضانی با اشاره به اینکه نخستین واحد گازی این نیروگاه سال گذشته وارد مدار تولید شده است، ادامه داد: نیروگاه تربت‌حیدریه با هدف تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور، ایجاد اشتغال در منطقه و رفع مشکلات افت ولتاژ منطقه خراسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته دومین واحد گازی این نیروگاه نیز تابستان امسال وارد مدار می‌شود.
وی به آخرین وضعیت ساخت واحدهای بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی ‌یک‌هزار و ۴۳۴ مگاواتی فردوسی اشاره کرد و گفت: این مجموعه دارای ۶ واحد گاز و سه واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است که عملیات ساخت واحدهای بخار این نیروگاه در قالب طرح‌های بیع‌متقابل در دستور کار قرار گرفته است.
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه دومین واحد بخار این نیروگاه سال گذشته وارد مدار شده است، ادامه داد: با تلاش تمامی عوامل اجرایی این پروژه در تلاشیم تا این واحد در پیک تابستان امسال با توان تمام آماده تولید برق پایدار برای مشترکان باشد و سبب صرفه‌جویی سالانه سوخت به میزان حداقل ۲۶۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی گردد.
رمضانی با تاکید بر اینکه سومین واحد بخار نیروگاه سال آینده وارد مدار می‌شود، اضافه کرد: افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در شمال‌شرق کشور به میزان ۴۸۰ مگاوات، بالا بردن راندمان نیروگاه و افزایش آن به حدود ۵۰ درصد، دستیابی به صرفه‌جویی سوخت ۷۹۵ میلیون مترمکعب برای کل بخش بخار و کاهش آلایندگی زیست‌محیطی از جمله اهداف اجرای این پروژه است.