ظرفیت تامین آب استان بوشهر از آب شیرین کن ها به ۲۴۵ هزارمترمکعب افزایش می یابد

معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با برنامه ریزی انجام شده آب شرب 65 تا 70 درصد جمعیت استان بوشهر در پوشش آب شیرین‌کن‌ها قرار می‌گیرد.

مجید آقازاده در بازدید از پروژه‌های آبرسانی استان بوشهر اظهار کرد: در بحث جمعیت شهری استان نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر است که نزدیک به ۲۴۵ هزار مترمکعب آب شیرین‌کن در این استان اجرایی شده است.

وی بیان کرد: اکنون ۴۵ هزار مترمکعب آب از آب شیرین‌کن‌های استان بوشهر برداشت می‎شود که با بهره‎برداری از پروژه‎‌های جدید این میزان در پایان سال به حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب خواهد رسید.
آقازاده ادامه داد: در استان بوشهر ۳۰ درصد از روستاها نیز با اجرا طرح جهاد آبرسانی و محرومیت زدایی مشکل کمبود آب آنها برطرف خواهد شد.
وی افزود: هدف از سفر به استان بوشهر نیز بررسی مسائل و مشکلات فراروی پروژه‎های آبرسانی است که این مهم در قالب بازدید از تمام پروژه های این حوزه اجرایی خواهد شد.
آقازاده ادامه داد: پیش بینی شده با اجرا این پروژه‎ها بخش عمده مشکل کمبود آب شهرها و روستاهای استان بوشهر برطرف و پایداری لازم در تامین آب شرب استان حاصل شود.
وی عنوان کرد: در بدنه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیروهای فنی ومتخصصی وجود دارد که براساس انتظار در اجرا پروژه‌ها بسیار موفق ظاهر شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: پروژه های آب شیرین کن و جهاد آبرسانی در اولویت مدیریت ارشد استان بوشهر قرار دارد که در این زمینه شتاب خوبی در پروژه جریان پیدا کرده است.
ابوالحسن عالی افزود: اتمام این پروژه ها که بخشی از آنها برای دهه فجر سال جاری پیش بینی شده تنش آبی مناطق زیادی از استان بوشهر را برطرف می کند.
وی ادامه داد: در اجرا پروژه ها سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز ورودی بسیار خوب داشتند که این مهم سرعت چشمگیری در اجرا پرژه ها حاصل کرده است.