با همّت حوزه درمان و معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه‌ای کردستان؛

طرح سنجش سلامت ویژه کارکنان، برگزار شد

به منظور تحقق اهداف سازمانی در خدمت‌رسانی بهتر با ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی کارکنان و بالا بردن بهره‌وری، انگیزه و نشاط کاری پرسنل، طرح سنجش سلامت جسمانی ویژه کارکنان در این شرکت انجام شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، آرش آریانژاد در این خصوص اظهار داشت: در راستای صیانت از سلامت کارکنان این شرکت، طرح سنجش سلامت، بصورت دوره‌ای در طول سال اجرا می‌گردد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه محیط کار معمولا با دغدغه همراه است، این طرح با هدف کشف زودرس بیماری‌های ناشی از کار، اقدامات پیشگیرانه بهداشتی – درمانی، افزایش آگاهی کارکنان از وضعیت جسمی خود و در نهایت ارتقای سلامت افراد، برگزار شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، افزود: در این طرح که با همّت حوزه درمان و معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی این شرکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به اجرا درآمد آزمایشات مختلفی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: سلامت جسمانی و روانی افراد از یک‌سو جزء نیازهای اساسی انسان است و از سوی دیگر شاخص سلامت به عنوان یکی از معیارهای تعیین میزان پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و توسعه پایدار، محسوب می‌شود.

آریانژاد ادامه داد: در این راستا انجام طرح سنجش سلامت کارکنان مورد تأکید سازمان‌های هدفمند و بزرگ نظیر وزارت نیرو است که بر این اساس شرکت آب منطقه‌ای کردستان کلیه پرسنل خود را در این طرح مشارکت داده و هدف اصلی از اجرای این طرح، اقدامات پیشگیرانه بهداشتی درمانی و توانبخشی و در نهایت ارتقاء سلامت افراد است.

آرش آریانژاد ضمن اشاره به نقش ورزش در ارتقاء سلامت جسمی و روحی کارکنان و ایجاد شادابی درمحیط کار، ورزش را یکی از عوامل مهم در افزایش کارآیی کارمندان برای تحقق اهداف شرکت و خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به مراجعین دانست.

گفتنی است پس از انجام ارزیابی‌های سلامت محور، نتایج حاصله به اطلاع هر یک از کارکنان رسانده و از سوی متخصصین سلامت و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به مجموعه پرسنل شرکت آب منطقه‌ای استان توصیه‌های لازم داده شد.