طرح رینگ اطلاعاتی بوشهر و برازجان با توان متخصصین داخلی تکمیل شد

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر از تکمیل طرح رینگ اطلاعاتی منطقه بوشهر و برازجان خبر داد و بیان داشت : این طرح در راستاي افزايش ميزان رويت پذيري و مانتورينگ شبكه انتقال و فوق توزيع جنوب کشور اجرایی شده است.

به گزارش برقاب :  “مهدی توکلی” با بیان جزییاتی از اجرای این طرح افزود: طرح رینگ اطلاعاتی منطقه بوشهر و برازجان با تلاش و همت متخصصین داخلی و با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در مدت یک سال عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: با اجرای رینگ اطلاعاتی منطقه بوشهر و برازجان و تکمیل طرح در مدت ۱۲ ماه و در قالب یک طرح ملی اهداف هوشمند سازی شبکه‌های انتقال برق و افزایش میزان رویت پذیری و مدیریت آن محقق شد.
دکتر توکلی در ادامه گفت: طرح اسکادای پست‌های ۶۶ کیلوولت برازجان یک و ۶۶ کیلو ولت برازجان دو، ۶۶ کیلوولت آب پخش و ۱۳۲ کیلوولت خورموج در منطقه بوشهر و برازجان، از سال گذشته آغاز شد و با تلاش و پیگیری‌های خستگی ناپذیری همکاران دفتر طرح و دیسپاچینگ و مخابرات و با همکاری امور انتقال برق بوشهر، مرکز دیسپاچینگ و مخابرات معاونت بهره برداری و پیمانکاران و شرکت تعمیرات نیرو، این پروژه‌ها اجرا و به بهره برداری رسید.
مهندس بهنام حقیقی مدیر طرح دیسپاچینگ و مخابرات برق منطقه‌ای فارس نیز در تشریح عملیات این پروژه افزود: به منظور اجرای عملیات طرح اسکادای این پست‌ها با بیش از ۶۰۰۰ نفر روز عملیات مهندسی و زیر ساختی به سرانجام رسید و کلیه فرامین و آلارم‌های پست و خط این ایستگاه‌ها از طریق تابلو‌های RTU به مراکز کنترل دیسپاچینگ بوشهر، شیراز و دیسپاچینگ ملی ارسال می‌شود.
مهندس حقیقی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر افزایش میزان مانورپذیری جهت امور بهره برداری بوشهر، امکان عملیات مدیریت و نظارت بر کنترل این ایستگاه از راه دور برای مراکز کنترل دیسپاچینگ برق فارس و بوشهر و دیسپاچینگ ملی فراهم گردید که این امر نقش بسزایی در افزایش رویت پذیری، هوشمند سازی و مدیریت شبکه دارد.
مدیر طرح دیسپاچینگ و مخابرات برق منطقه‌ای فارس با اشاره به اینکه برازجان بزرگ‌ترین شهر شهرستان دشتستان، و همچنین بزرگترین شهر غیرساحلی استان بوشهر و دومین شهر پرجمعیت این استان می‌باشد ادامه داد: این شهرستان قطب اقتصادی و کشاورزی مهم جنوب کشور محسوب می‌گردد و تامین و انتقال و بهینه سازی برق در این شهرستان به عنوان یک اولویت دنبال گردید.
لازم بذکر است استان بوشهر بعنوان سومین اقتصاد بزرگ کشور، رتبه اول درآمد سرانه را در کشور دارا است. این استان با ترکیبی از اقتصاد‌های بزرگ و متنوع مانند نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه‌ها، کشاورزی و شیلات، معادن، تأسیسات هسته‌ای، صنایع دریایی، فعالیت‌های‏ تجاری و موقعیت استراتژیک آن در خلیج فارس باعث شده تا از اهمیت خاصی برخوردار باشد و تامین برق مطمئن و پایدار منطقه برازجان و بوشهر نقش بسزایی در توسعه و رشد اقتصادی و اجتماعی کشور ایفا می‌کند.
بر اساس این گزارش این طرح در ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری رسیده است.