طرح جهاد آبرسانی در ۱۰۰ روستای استان بوشهر عملیاتی می‌شود

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به تخصیص اعتبار 841 میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی در استان بوشهر گفت: در فاز نخست، این طرح در 43 روستای استان بوشهر اجرایی شد و با اتمام آن، طرح جهاد آبرسانی در 100 روستای دیگر این استان عملیاتی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “میثم جعفرزاده” در جریان بازدید از پروژه‌های جهاد آبرسانی استان بوشهر با اشاره به طرح جهاد آبرسانی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور، گفت: در استان بوشهر پروژه‌های ارزشمندی در این زمینه آغاز و عملیاتی شده است.
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با بیان اینکه استان بوشهر با اقدامات صورت گرفته از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح جهاد آبرسانی به شمار می‌رود، افزود: مقرر شد این طرح در فاز نخست در ۴۳ روستای استان بوشهر عملیاتی شود؛ بودجه صرف شده در این زمینه در سال گذشته بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد ریال بود.
جعفرزاده ادامه داد: در فاز دوم پروژه نیز ۱۰۰ روستای دیگر افزوده خواهد شد و تلاش می‌شود با اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی وضعیت تامین آب روستاها به پایداری لازم برسد. در این زمینه تعامل خوبی بین شرکت آب و فاضلاب، قرارگاه امام حسن(ع) و مجموعه نیروی دریایی برقرار شده است.
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو ضمن ارزیابی مثبت در خصوص پیشرفت این مهم ادامه داد: انتظار می‌رود با پیشبرد این روند شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی استان بوشهر تا ابتدای سال آینده باشیم.
وی یادآور شد: با اتمام فاز نخست، طرح جهاد آبرسانی در ۱۰۰ روستای دیگر استان بوشهر اجرایی خواهد شد، با برنامه‌ریزی صورت گرفته امید است طی دولت سیزدهم بحران و کمبود آب در همه روستاهای این استان مرتفع شود.