طرح جهادی بهسازی شبکه توزیع برق در ۲۶ روستای استان لرستان

به گزارش برقآب و روابط عمومی شرکت توزیع برق استان لرستان همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر خادمی استاندار لرستان، مهندس فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و دیگر مسئولان استانی، طرح جهادی بهسازی شبکه توزیع برق ۲۶ روستای استان با اعتبار ۴ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان […]

به گزارش برقآب و روابط عمومی شرکت توزیع برق استان لرستان همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر خادمی استاندار لرستان، مهندس فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و دیگر مسئولان استانی، طرح جهادی بهسازی شبکه توزیع برق ۲۶ روستای استان با اعتبار ۴ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان افتتاح شد.

استاندار لرستان در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و در سال ۱۴۰۰ دو پروژه خیلی مهم یکی بازسازی شبکه های فرسوده روستایی و دیگری تامین برق مناطق عشایری برای مناطق محروم و روستایی در حوزه انرژی شروع شده است.

دکتر خادمی ادامه داد: در راستای بازسازی شبکه های فرسوده روستایی که خیلی از روستاهای استان در دوران جهاد سازندگی برق رسانی شده‌اند ،شبکه‌های آنها در حال حاضر ضعیف و متناسب با نیاز مردم نیست که خوشبختانه امسال برای این کار اعتبار خوبی در نظر گرفته شده و قرار است حدود ۱۰ هزار روستا در کشور اصلاح و بهینه سازی شوند.

وی تصریح کرد: ۴۵۰ روستا سهم استان لرستان است که در حال حاضر ۲۶ روستا کار بهینه سازی شبکه های توزیع برق آن انجام شده و با همت شرکت توزیع برق استان تا شش ماه اول کل سهمیه استان به اتمام خواهد رسید .

استاندار لرستان با اشاره به تامین برق مناطق عشایری خاطر نشان کرد: یکی از پروژه های مهم شرکت توزیع برق همین موضوع است که عمدتاً از طریق کلکتورهای خورشیدی برق عشایر تامین خواهد شد.

در ادامه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان اظهار کرد: یکی از مشکلات صنعت برق بحث شبکه فرسوده است که در استان لرستان حدود ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده برق وجود دارد و با توجه به شبکه های فرسوده و مشکلاتی که از لحاظ استاندارد وجود دارد، برای رفع این مشکلات طرح های مختلفی در نظر گرفته شده که در این راستا برای ۴۵۰ روستای استان حدود ۲۲۲ کیلومتر اصلاح شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف، ۳۱۵ دستگاه ترانسفورماتور و ۱۰۸۸۷ چراغ معابر با اعتباری بالغ بر ۱۲۱ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

مهندس خودنیا افزود: در این راستا تیم بسیار خوبی در استانداری لرستان با حمایت های استاندار محترم ،معاونت عمرانی و فرمانداری تشکیل شده و طی جلساتی با نمایندگان و دهیاری های روستاهای استان به صورت جهادی طرح‌ها شروع به کار شده و در حال حاضر ۲۶ روستا به صورت صفر تا صد با اعتباری ۴ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان اصلاح و بهینه سازی شده است.

وی بیان کرد: برای ادامه کار نیاز به حمایت مسئولین است که بودجه ها به موقع تزریق شوند که بتوانیم یک شبکه استاندارد در طی سه سال داشته باشیم و دغدغه مقام معظم رهبری و وزارت نیرو هم رفع شود.

مهندس خودنیا در این مراسم با اشاره به اصلاح شبکه ۲۶ روستای استان، اظهار کرد: در مدیریت برق شهرستان خرم آباد یک روستاهای طالقان و غلامعلی پروانه، در مدیریت برق شهرستان خرم آباد دو روستای چم قروق ، در شهرستان بروجرد روستاهای والانجرد، گنجینه و دارتوت، روستای فیال، در شهرستان الیگودرز روستاهای موشله، قلعه خلیله و روستای خمه پایین، در شهرستان سلسله روستاهای میانخران،گریران و ورنمد ، در شهرستان ازنا روستای سیوله شبکه توزیع برق آنها اصلاح شد.

مدیرعامل برق لرستان تصریح کرد: در شهرستان پلدختر روستاهای چم مورت، کلک بیشه و طالقانی، در شهرستان دورود روستاهای افراوند و زرگران، در شهرستان چگنی روستای تازه آباد چم دشتی، در شهرستان رومشگان روستای عبدالبیگی و حسین آباد، در شهرستان کوهدشت روستای خلیفه و در شهرستان دلفان روستاهای صیدعلی، دولیسکان و رئیسوند شبکه های توزیع برق آنها اصلاح شد.

مهندس خودنیا گفت: تعداد مشترکین ۲۶ روستای استان، ۲۷۷۱ نفر و برای اصلاح و بهسازی شبکه توزیع برق آنها حدود ۴۱ هزار و ۵۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

لازم به ذکر است،در حاشیه مراسم افتتاح طرح جهادی بهسازی شبکه توزیع برق ۲۶ روستای لرستان، یاد و خاطره ۶ تن از همکاران سیمبان استان کرمان که در سیل اخیر روح پاکشان به آسمان پیوست ، گرامی داشته شد.