طرح تعدیل موقت روشنائی معابر در استان گیلان در حال اجرا است

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: این شرکت تمامی تلاش خود را به منظور جلوگیری از بروز خاموشی ناخواسته به کار خواهد بست، در همین راستا اجرای طرح یک در میان روشنایی معابر بلوارها و خاموشی روشنایی بزرگراه ها در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش پایگاه خبری توانیر به […]

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: این شرکت تمامی تلاش خود را به منظور جلوگیری از بروز خاموشی ناخواسته به کار خواهد بست، در همین راستا اجرای طرح یک در میان روشنایی معابر بلوارها و خاموشی روشنایی بزرگراه ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان ، علی اکبر جوهری با بیان اینکه افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، محدودیت های جدی در تأمین گاز نیروگاها برای تولید برق به وجود آورده است، اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی مصرف گاز در بخش خانگی که با برودت و سرمای هوا، شاهد رشد آن خواهیم بود می توان با رعایت الگوی مصرف برق و گاز از بروز هرگونه خاموشی جلوگیری بعمل آورد .

وی افزود: باتوجه به لغو محدودیت تردد شبانه در کشور و با توجه به تعداد قابل ملاحظه واحدهای تجاری به دلیل ماهیت توریستی و گردشگری این استان و مصرف بالای برق مورد استفاده آنها به منظور تأمین روشنایی مورد نیاز این بخش در ساعات اوج مصرف شبانه، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، جمع آوری و جایگزینی لامپ های التهابی و پرمصرف فروشگاه ها و دیگر اماکن تجاری استان را در دستور کار خود قرار داده است که با صدور اخطار کتبی و تذکرات شفاهی پرسنل این شرکت در حال اجرا می باشد.

جوهری ضمن تشکر از همکاری کسبه و مرم شریف استان گیلان اذعان داشت : برخی از واحدهای تجاری ، علیرغم اطلاع رسانی های گسترده در خصوص افزایش بار شبکه توزیع برق و لزوم مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت انرژی، همچنان از لامپ های التهابی کم بازده به منظور تأمین روشنایی استفاده می کنند که این امر، تأثیر زیادی در افزایش مصرف برق در ساعات پیک شبانه دارد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اظهار داشت : استفاده از لامپ های کم مصرف و LED، ضمن کاهش برق مصرفی و کمک به پایدار بودن شبکه توزیع برق، تأثیر زیادی بر بهای برق مصرفی واحدهای تجاری و بهبود و توسعه کسب و کار هم استانی های ارجمند نیز خواهد داشت .

وی بیان داشت : به همین منظور، اکیپ های عملیاتی این شرکت با حضور در خیابان ها و محلات این استان، با اطلاع رسانی گسترده، آموزش چهره به چهره و جلب همکاری مغازه داران، نسبت به جمع آوری لامپ های پرمصرف التهابی و جایگزینی با لامپ های کم مصرف یا LED توسط صاحبان اصناف، اقدام می کنند که در این میان می توان از ظرفیت بسیج بعنوان نیروی حامی و پشتیبان منافع ملت به بهترین نحو استفاده شود.

جوهری تصریح کرد: روشنایی معابر اتوبان ها و جاده های بین شهری که جز مناطق حادثه خیز نیستند در این طرح مورد تعدیل قرار گرفته اند و همچنین روشنایی غیر ضروری بیلبوردهای تبلیغاتی و همچنین تونل های آزاد راه ها در راستای مدیریت مصرف برق و به شرط رعایت نکات ایمنی خاموش می شوند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در این راستا افزود : قریب به پنج مگاوات انرژی با اقداماتی نظیر کاهش مصرف روشنائی معابر درون و برون شهری ،کاهش روشنائی معابر پارکها و اماکن عمومی غیر ضروری از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با جرای این طرح تعدیل شد.

علی اکبر جوهری افزود: استفاده بیشتر از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ های اضافی، تنظیم وسایل گرمایشی در دمای آسایش، پوشیدن لباس گرم در منزل و جلوگیری از هدررفت انرژی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی نظیر هیتر و بخاری برقی، راهکارهای ساده و بدون هزینه برای مدیریت مصرف برق است.

وی در پایان تاکید کرد: راحت ترین راه برای ارسال آدرس های های خاموشی از سوی مردم دانلود و نصب اپلیکیشن برق من می باشد که از طریق سایت شرکت به آدرس www.gilanpdc.ir قابل و همچنین کافه بازار دسترس است.