طرح بزرگ آبرسانی به شهر تربت حیدریه  آغاز شد

مدیر عامل آبفا تربت حیدریه از آغاز عملیات اجرای   طرح آبرسانی   به این شهر با اعتبار 300 میلیارد ریال خبرداد.

“علی رضا عباسی” از این طرح به عنوان بزرگترین درسطح استان خراسان رضوی نام برد و افزود: برای اجرای این طرح که از مصوبات سفر فروردین ماه سال جاری هیئت دولت به استان محسوب می شود ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که ۱۵۰ میلیارد ریال آن صرف اجرای ۱۳.۵ کیلومتر خط انتقال شد.

وی افزود:  با بهره برداری از طرح  بزرگ آبرسانی در اوایل تابستان ۱۴۰۲ شامل حفر چهار حلقه چاه و خرید تجهیزات برقی و برقرسانی ، لوله گذاری خط انتقال ، تملک زمین و حصار کشی ،  ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به توان  تولید آب  شهر تربت حیدریه افزوده می شود.

به گفته وی اقدامات  سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ آبفا معطوف به جبران افت سالانه منابع تامین این شهر بوده و در حال حاضر در شهر تربت حیدریه با کسری تامین آب معادل ۱۴۰ لیتر در ثانیه مواجه هستیم که از طریق خرید آب خام از سایر ارگان ها نظیر شهرداری و پادگان تامین جبران می شود.

وی از حفر حلقه چاه در اجرای طرح ابرسانی به تربت حیدریه خبر داد و افزود: برق رسانی به این تعداد چاه  نیز به صورت همزمان در حال پیگیری است و تلاش داریم در موعد مقرر این پروژه تکمیل شود.

وی این نکته را یادآور شد که پایان اعتبار ملی آبرسانی به تربت حیدریه سال ۱۴۰۰ بود که با اقدام به موقع آبفای شهرستان و استان ، اعتبارات ملی طرح آبرسانی به این شهر  تا سه سال دیگر تمدید شد.

“عباسی” افزود: ظرفیت فعلی ذخیره آب در شهر تربت حیدریه ۳۸ هزار متر مکعب است که ساخت دو مخزن به ظرفیت ۵ هزار متر مکعب با اعتبار مورد نیاز ۸۰ میلیارد ریال در حال پیگیری است.

شرکت آب و فاضلاب تبصره دو تربت حیدریه   ۵ شهر و ۱۳۴ روستا با ۱۳۶ هزار و ۳۴۰مشترک را تحت پوشش دارد.