با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)؛

طرح آبرسانی به کبوترخان و حومه رفسنجان به بهره برداری رسید

طرح آبرسانی به کبوترخان و حومه رفسنجان امروز در آئینی با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، استاندار ، فرمانده سپاه ثارالله ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

 

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، سردار زهرایی در این آیین اظهار داشت: گستره همکاری بسیج و دولت گسترش پیدا کرده و یکی از اولویتها مسئله آب شرب روستایی است و اهتمام دولت اینست که در بازه زمانی مشخص این روستاها از آب شرب بهره مند شوند.

وی به قرارداد وزارت نیرو و بسیج در طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد و افزود: بیش از ۳ هزار روستا در یکسال و نیم گذشته در کشور آبرسانی شده و اجرای پروژه رفسنجان هم در طول یکسال به انجام رسیده و خدمت بیش از این باید انجام شود و مردم شایسته بهترین خدمات هستند.

استاندار کرمان با قدردانی از تلاش‌های همه متولیان این پروژه به ظرفیت خوب جهادی اشاره کرد که ساختار اداری شرکت آب و فاضلاب بخوبی توانسته خود را با کار جهادی هماهنگ کند.

وی ابراز امیدواری کرد: انشالله بعد از اجرای این پروژه‌ها جهاد آبرسانی روستای فاقد آب نداشته باشیم.

فداکار اجرای این طرح را یک الگوی موفق خواند و افزود :این مدل همکاری ها باید در حوزه های متنوع دیگر انجام شود و ادامه یابد.

علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان درباره این طرح گفت: این پروژه یکی از پروژه های بزرگ در کشور است و در این طرح علاوه بر اجرای خطوط برق ، ۲ حلقه چاه حفر و تجهیز ، ۲۸ کیلومتر لوله سایز ۳۱۵ و ۲۵۰ پلی اتیلن اجرا و ۳۱ باب حوضچه احداث شد.
وی اعتبار هزینه شده در این طرح را بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از طرح آبرسانی به کبوترخان و حومه رفسنجان تعداد ۱۳۸۲ خانوار با ۵ هزار و ۱۳۶ نفر جمعیت از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.