با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال ؛

طرح آبرسانی اضطرای به شهر کرمان به بهره برداری می رسد

در راستای طرح آبرسانی اضطرای به شهر کرمان ، 50 لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب این شهر  افزوده می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمان؛علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: طرح آبرسانی اضطراری به این شهر  با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد .

وی با اشاره به این مطلب که  با بهره برداری از این طرح ۵۰ لیتر در ثانیه به منابع تامین آب شهر کرمان افزوده می شود ،گفت: در این طرح ۶ کیلومتر خط انتقال اجرا و ۲ حلقه چاه نیز وارد مدار بهره برداری شد .

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان همچنین از بهره برداری از طرح روستای سرآسیاب ۶ خبر داد و افزود:طرح سرآسیاب ۶ با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی انجام شده و در این طرح با تامین ۱۳ لیتر در ثانیه ،  جمعیتی بالغ بر ۴۵۰۰ نفر با بهره برداری از این طرح از نعمت آب سالم و آشامیدنی بهره مند خواهند شد .

عبدیان در ادامه سخنان خود بیان داشت: یکی دیگر از طرح هایی که در دهه فجر افتتاح می شود؛بهره برداری از فاز اول سامانه حذف آرسنیک چاههای حسین آباد شهر جیرفت می باشد .

وی اعتبار این طرح را ۲۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی اعلام کرد و افزود: با بهره  برداری از این طرح ،۲۲۰ لیتر بر ثانیه  به روش فیلتراسیون بر خط ،آب آشامیدنی تصفیه می شود و با کیفیت بسیار بالا در اختیار شهروندان قرار می گیرد  .