طرح‌ها و پروژه‌های قابل‌افتتاح آبفا شیراز در دهه فجر سال ۱۴۰۱

مدیرعامل آبفا شیراز: در دهه فجر ۱۴۰۱ بخشی از خدمات شرکت آب و فاضلاب شیراز رونمایی و تقدیم مردم شیراز خواهد شد.

رئیس هیئت‌ مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز از پروژه‌های قابل ‌افتتاح در ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این شرکت در کنار سایر دستگاه‌ها، با پروژه‌های آماده ی افتتاح در حوزه بهره ‌برداری و توسعه آب و اجرای شبکه فاضلاب به استقبال چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌رود.
بهمن بهروزی افزود: در سال جاری اقدامات زیربنایی مطلوبی درزمینه ی پروژه ‌های عمرانی و خدماتی شامل احداث مخازن، توسعه و بهسازی شبکه آب و… صورت گرفته که در دهه فجر ۱۴۰۱ بخشی از خدمات رونمایی و تقدیم مردم شیراز خواهد شد.
این مقام مسئول به تشریح پروژه‌های آبرسانی در شهر شیراز و روستاهای الحاقی پرداخت و اجرای امور آب شرب را مهم ترین رسالت آبفا شیراز برشمرد و گفت: این پروژه‌ها که شامل حفاری چاه، ایجاد خط انتقال و شبکه داخلی، مخازن و … است با اعتباری بالغ‌بر ۶۴۶ میلیارد ریال از منابع ملی، استانی و داخلی انجام شده که با افتتاح و بهره‌برداری این پروژه‌ها بیش از ۶۳ هزار خانوار از نعمت آب شرب پایدار بهره‌ مند می‌شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای پروژه‌های فاضلاب نیز خبر داد و تصریح کرد: اجرای شبکه فاضلاب در سطح شهر شیراز و صدرا و نیز بخش لجن تصفیه‌خانه فاضلاب شرق صدرا درمجموع با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۸۶۴ میلیارد ریال از منابع ملی و داخلی به بهره‌برداری خواهند رسید و ۴۶ هزار و ۵۰۰ خانوار از مزایای افتتاح این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.
بهروزی افزود: اجرای شبکه فاضلاب در سطح کلان‌شهر شیراز در سال ۱۴۰۱ کلید خورد که شامل ۲ کیلومتر خط انتقال، ۵۳ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و نصب ۱۸ هزار و ۵۰۰ انشعاب است.
وی در ادامه گفت: بخش لجن تصفیه‌خانه فاضلاب شرق صدرا به ظرفیت ۱۳ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و با اعتبار ۳۷۸ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های قابل‌افتتاح دهه فجر امسال است که خدمات اجرای آن ۲۸ هزار خانوار را دربرمی گیرد.