با حضور استاندار البرز؛

طرحهای جهاد آبرسانی روستاهای البرز به بهره برداری رسید

طرح ها و پروژه های جهاد آبرسانی روستاهای استان البرز با حضور استاندار افتتاح و به بهره برداری رسید.

طرح ها و پروژه های جهاد آبرسانی روستاهای استان البرز با حضور استاندار افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش برقآب، دکتر مجتبی عبداللهی استاندار البرز روز پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت : بر اساس شعار دولت سیزدهم، ( ایران قوی )، با همین نیت در البرز بصورت جهادی در راستای آبادانی استان گام برداشتیم و با همدلی و اراده خوبی که در همه مردم و مسولان این استان برای خدمت به مردم وجود دارد، وحدت و انسجام خوبی شکل گرفت.
وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ روستای استان که مشکل تنش آبی دارند در گام دوم این طرح قرار گرفته است تاکید کرد : با همه توانمان و با نگاه خادمی به مردم ، این قول را دادیم و باز هم می دهیم که کمبود زیر ساختهای استان را جبران کنیم.
مهندس حمید رضا نامداری مدیرعامل شرکت آبفای البرز هم گفت: طرح محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی به روستاها با مشارکت سپاه وآبفای البرز از اواخر سال ۱۴۰۰ درپنج روستای شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ آغاز شد و برای اجرای این طرح بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری ، دو مخزن بتنی ذخیره آب با مجموع ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب(یک میلیون لیتر)، دو مخزن ذخیره هوایی با مجموع ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب (۲۰۰ هزار لیتر) ونصب ۴۵۰۰ فقره انشعاب آب در روستاهای هیو ، بختیار ، قاسم آبادبزرگ ، سلطان آباد و یعقوب آباد ساخته و به بهره برداری رسید.
وی جمعیت زیرپوشش طرح جهاد آبرسانی به روستاها را ۲۱ هزار نفر ذکر واعتبار صرف شده برای اجرای این طرح ها را در مرحله اول ۳۳ میلیارد تومان اعلام کرد.
وی با بیان این نکته که البرز اولین استان کشور است که پروژه جهاد آبرسانی و محرومیت زدایی از روستاها را افتتاح کرده است افزود : در سالجاری توافقنامه ای با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شد که طی سه سال همه ۱۵۰ روستای دارای تنش آبی که ۲۰ مورد آن فاقد هر گونه تاسیسات هستند ، با تخصیص ۸۷۰ میلیارد تومان از محرومیت خارج شوند.
خاطر نشان می شود: در این مراسم ، علاوه بر استاندار ، سردار حیدر نیا فرمانده سپاه استان ، دکتر حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ ،طالقان و نظر آباد در مجلس ، حجت السلام مختاری امام جمعه و دکتر البرزی فرماندار ساوجبلاغ و جمعی از مسولان محلی حضور داشتند.