ضرورت همکاری امور شهرستان ها در اجرای بهتر طرح های عمرانی آب منطقه ای گلستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در جلسه پایش امور منابع آب گرگان بر کمک امورها در اجرای بهتر طرح های عمرانی در شرکت آب منطقه ای گلستان تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در این بازدید و جلسه اظهار کرد: دو طرح آبرسانی به […]

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در جلسه پایش امور منابع آب گرگان بر کمک امورها در اجرای بهتر طرح های عمرانی در شرکت آب منطقه ای گلستان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در این بازدید و جلسه اظهار کرد: دو طرح آبرسانی به شهر گرگان و اجرای سد میرداماد در شهرستان گرگان وجود دارد که از طرح های بسیار مهم شرکت آب منطقه ای گلستان است و در سال جاری به دلیل خشکسالی و کاهش آبدهی چاه ها، امور منابع آب گرگان کمک بسیاری به تقویت آبرسانی شهر گرگان نمود.
وی افزود: در اجرای سد میرداماد نیز انتظار است امور منابع آب برای حل تنش های اجتماعی اجرای طرح به ما کمک رسانی نماید و متقابلا نیز طرح ها به امورها کمک کنند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه با بیان اینکه به دلیل آغاز بارش های پاییزی، باید برای سیلاب های احتمالی آمادگی لازم را داشته باشیم، اظهار کرد: امورها در خط مقدم مواجهه با مردم هستند و پایش های ما برای چگونگی عملکرد آن ها و حل مشکلات احتمالی و پشتیبانی اقدامات آن هاست.
مهندس حسینی، سرعت در اقدامات تعادل بخشی از جمله حراست از آبخوان ها و نصب کنتور، حفاظت رودخانه ها در گرگان به ویژه رودخانه زیارت، تسریع شرکت های تعادل بخشی در بخش وصول حق النظاره و وصول جرایم ، استفاده از ابزارهای نوین مانند پهپادها برای حفاظت و مهندسی رودخانه ها وتعادل بخشی و همچنین کنترل سلامت کار همکاران را از جمله موارد مهم مورد انتطار در امور منابع آب شهرستان ها به ویژه گرگان ، عنوان کرد.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه گفت: بازخورد فعالیت ها در شهرستان گرگان به عنوان مرکز استان بودن بسیار مهم است و اقدامات مثبت مدیر و همکاران امور گرگان در سطح استان بازخورد مثبتی از فعالیت های شرکت داشته است.
مهندس داود گیلک اظهار کرد: در تابستان اخیر به دلیل مشکلات تامین منابع آب در سطح استان و شهرستان گرگان، با کمک همکاران امور منابع گرگان بیش از ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به شربکه شرب گرگان افزوده و کمک بسیاری برای حل مشکل آبرسانی گرگان صورت گرفت که جای تقدیر دارد. همچنین در اجرای سد میرداماد نیز از تعامل و توانمندی ایشان برای حل مشکلات اجتماعی بهره مند خواهیم شد.

مدیر امور منایع آب شهرستان گرگان نیز در این جلسه ضمن تشکر از مدیر عامل شرکت برای برگزاری این جلسات و توجه به امورها عنوان کرد: امورگرگان سالانه حدود ۱۰ تا  هزار ۱۱ نامه ثبتی دارد و ماهیانه حدود  ۱۲۳ استعلام رادر بخش رودخانه ها به متقاضیان این بخش ارائه می دهیم.
مهندس امین عموزاد اظهار کرد: در رسیدگی به پرونده ها تلاش ما این است که در اولین فرصت انجام شود و  در رودخانه زیارت ۲۱ پرونده در دست اقدام داریم که در ماه گذشته ۵ هزار متر مربع آزادسازی در این قسمت داشتیم.
وی افزود: در قسمت آبهای زیرزمینی همچنان انسداد ادامه دارد .۱۲۰ پرونده اجرای احکام داشتیم که به معاون اجرای احکام شهرستان ارسال کردیم و مقرر شد با مشارکت مالک این چاه ها  مسدود شود.
مهندس عموزاد با اشاره به برخی مشکلات امور منابع آب شهرستان اظهار امیدواری کرد با کمک مدیر عامل و هیئت مدیره این مشکلات مرتفع شود.
در این جلسه همچنین کارشناسان امور، مدیران و معاونین ستادی نیز به بیان عملکرد شش ماهه و ارائه مشکلات و راهکارها پرداختند.