مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد:

صنعت آب آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی

مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: صنعت آب آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استان زنجان است.

به گزارش برقآب، مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در نشست مشترک با رئیس و اعضای هیات علمی دانشگاه زنجان گفت: شرکت مهندسی آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استان زنجان می باشد و در این راستا از هیچگونه حمایتی دریغ نخواهد کرد.
احمد سیاحی اظهار کرد: شرکت مهندسی براساس رسالت خود و با هدف ارائه خدمات بهینه و مطلوب به مردم، از طرح های تحقیقاتی دانشگاه ها به خصوص در زمینه تامین تجهیزات، فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب حمایت می کند.
وی افزود: تعداد قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز صنعت آب و فاضلاب کشور از خارج تامین می شود که در سایه همکاری تنگاتنگ با دانشگاه و امضای تفاهم نامه های همکاری متعدد، این میزان واردات رو به کاهش گذاشته و تلاش می شود این میزان به صفر برسد.
مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر حمایت از رساله های دکتری و پایان نامه های ارشد مرتبط با حوزه صنعت آب و فاضلاب کشور بیان داشت: برای داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت و عملیاتی سازی ارتباط صنعت با دانشگاه آماده همکاری همه جانبه هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به نیاز این شرکت به توان فنی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استان برای رفع نیاز های حوزه آب و فاضلاب گفت: در زمینه تامین تجهیزات آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب همکاری هایی با دانشگاه زنجان در دست اقدام می باشد.
علیرضا جزء قاسمی تصریح کرد: به دلیل تحریم های ظالمانه و دشواری در تامین و واردات تجهیزات مورد نیاز، دست محققین و پژوهشگران را به گرمی می فشاریم و همچون گذشته آماده همکاری با دانشگاه هستیم.
وی به توانمندی های ویژه دانشگاه زنجان در حوزه آب اشاره کرده و افزود: این دانشگاه در زمینه کنترل کیفی آب، استفاده از پساب، گند زدایی و روش های تصفیه فاضلاب همکاری های خوبی با شرکت آب و فاضلاب استان زنجان داشته است.
همچنین در این جلسه رئیس و اعضای هیات علمی دانشگاه زنجان به بیان پیشنهادات، مشکلات و نیازمندی های خود پرداخته و آمادگی خود برای گسترش همکاری با شرکت آب و فاضلاب را اعلام کردند.
گفتنی است بازدید از مرکز نوآوری دانشگاه زنجان، شرکت های دانش بنیان مستقر در این دانشگاه و بازدید از آزمایشگاه تخصصی آب دانشگاه زنجان از دیگر برنامه های مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به استان زنجان بود.
شرکت در جلسه کمیته تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، حضور در جلسه ارائه پایان نامه محققان این شرکت و تجلیل از پژوهشگران برتر شرکت آبفا در استان زنجان، پایان بخش سفر یک روزه سیاحی به استان زنجان بود.