معاون وزیر نیرو:

صنایع هرمزگان باید در اجرای پروژه های آبرسانی مشارکت کنند/اولویت اول تامین آب هرمزگان باید آبشیرینکن ها باشد

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان دولت سیزدهم شهر دارای تنش آبی در کشور نخواهیم داشت.

محسن بختیار جمع مدیران زیر مجموعه وزارت نیرو در استان هرمزگان با تاکید بر تحقق این برنامه افزود: علاوه بر پایان تنش آبی در شهرها هدف گذاری برای روستاها نیز صورت گرفته و تا پایان دولت شاخص بهره مندی روستاها باید به ۹۰ درصد برسد.

به گفته وی، نیاز مالی، برنامه زمانبندی این پروژه ها نیز مشخص شده و برای اجرا به استان ها ابلاغ شده است و امیدوارم مدیران حوزه آب و برق برای تحقق این نقشه راه تمام تلاش خود را بکار گیرند تا برنامه دولت سیزدهم در این زمینه ها محقق شود.

معاون وزیر نیرو، استفاده از ظرفیت آبشیرینکن ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: اولویت اول محل تامین آب استان هرمزگان باید شیرین سازی آب دریا باشد.

بختیار با اشاره به صنعتی بودن هرمزگان، تصریح کرد، صنایع در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود باید برای اجرای پروژه های آبرسانی وارد میدان شوند.

به گفته وی، در سایر استان های صنعتی از این ظرفیت استفاده شده است و ضروری است صنایع هرمزگان نیز در حوزه آبرسانی ورود کنند.