صرفه جویی ۷۵۶ هزار مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در ساوه

مدیر منابع آب شهرستان ساوه از پر و مسلوب المنفعه کردن ۷ حلقه چاه غیرمجاز با صرفه جویی ۷۵۶ هزار مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در این شهرستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس امجید امیرحسینی در توضیح این خبر گفت:در یک عملیات برنامه‌ریزی شده و در راستای انجام […]

مدیر منابع آب شهرستان ساوه از پر و مسلوب المنفعه کردن ۷ حلقه چاه غیرمجاز با صرفه جویی ۷۵۶ هزار مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس امجید امیرحسینی در توضیح این خبر گفت:در یک عملیات برنامه‌ریزی شده و در راستای انجام وظایف قانونی و در اجرای احکام قضایی صادره در سطح شهرستان، ۷ حلقه چاه غیرمجاز در یک روز پر و مسلوب المنفعه شد که با انجام این عملیات از بهره برداری بیش از ۷۵۶ هزار مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در سال جلوگیری بعمل آمد.

مهندس امیرحسینی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز شامل چاه های شناسایی شده و فرم ۵ در سطح شهرستان پر و مسلوب المنفعه شده که در مجموع ۸۶۴ هزار متر مکعب در سال صرفه‌جویی در بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی به عمل آورده است.

وی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد.