در 9 ماهه ابتدایی سالجاری صورت گرفت:

صرفه جویی ۱۶ میلیون مترمکعب آب در استان مرکزی با اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای مرکزی از صرفه جویی بالغ بر 16 میلیون مترمکعبی در منابع آب زیرزمینی این استان با اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی در 9 ماهه ابتدایی سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، دکتر رضا عظیمی گفت: میزان صرفه‌جویی در مصرف آب استان با اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب در بخش‌های مختلف این طرح شامل انسداد چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند، تقلیل منصوبات چاه‌های دارای اضافه برداشت و… در ۹ ماهه ابتدایی سالجاری حدود ۱۶ میلیون مترمکعب بوده است.

 

دکتر عظیمی افزود: با نصب ۴۲۹ دستگاه کنتور هوشمند صرفه جویی بالغ بر ۱۰ میلیون مترمکعب در منابع آب زیرزمینی انجام شده است.

 

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای مرکزی ادامه داد: در این مدت حدود ۱۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شد که از محل انسداد این تعداد چاه غیرمجاز حدود ۵ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب در استان صورت گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: با جلوگیری از اضافه برداشت ۵۶ مورد چاه مجاز نیز حدود یک میلیون مترمکعب صرفه جویی انجام شده است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این با اصلاح و تعدیل ۳۱۷ پروانه بهره برداری چاههای کشاورزی، حدود ۱۵ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در سال برای برنامه های آتی در نظر گرفته شده است.

 

دکتر عظیمی در پایان بر ضرورت صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب در استان در بخش‌های سه‌گانه کشاورزی، صنعت و شرب تاکید کرد.