صرفه جویی ۱۲ میلیارد ریالی با تعمیر و نصب ترانسمیترهای کنتور سوخت و رکوردرهای واحدهای بخار نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از صرفه جویی ۱۲ میلیارد ریالی با تعمیر و نصب ترانسمیترهای کنتور سوخت و تعمیر رکوردرهای واحدهای بخار این نیروگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان،حسین سلیمی عنوان کرد: با توجه به اینکه سالانه تعداد زیادی از ترانسمیترهای کنتور سوخت و همچنین رکوردرهای واحد بخار در صنایع نیروگاهی کشور نیاز به تعمیر ، بازسازی و تعویض دارند، دستیابی به دانش تعمیر این تجهیزات به شدت احساس می شد که با تلاش متخصصین آزمایشگاه ابزار دقیق این نیروگاه، میسر شده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطرنشان کرد: نیروگاه ها علاوه بر تولید انرژی خود بعنوان بزرگترین مصرف کننده های انرژی در صنعت مطرح می باشند. افزایش بازده هر کدام از تجهیزات مورد استفاده در آن اعم از هیترهای فشار قوی و ضعیف، کندانسورها،ترانسمیترها و رکوردرها….می تواند سهم بسزایی در صرفه جویی انرژی داشته باشد.

سلیمی افزود :در آزمایشگاه ابزار دقیق، باتوجه به اهمیت این تجهیزات و هزینه بالای تامین دوباره آنها، پس از دمونتاژ کردن تجهیزات، تمامی بردها با دقت بررسی و پس از تستهای مختلف قطعات معیوب شناسایی و تعویض گردید.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان افزود:با تعمیر و نصب ترانسمیترهای کنتور سوخت و رکوردرها،علاوه بر بالا رفتن راندمان سوخت در واحدهای بخار، ۱۲میلیارد ریال صرفه جویی ریالی صورت گرفت .