مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در آستانه هفته صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد:

صرفه جویی در مصرف آب، محور امنیت و ضامن توسعه است

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: شعار هفته صرفه جویی سال 1403 آب، محور امنیت و ضامن توسعه است و در این هفته تلاش می شود برنامه های مختلف و گسترده ای با هدف مدیریت مصرف آب اجرا شود.

صرفه جویی در مصرف آب، محور امنیت و ضامن توسعه است

به گزارش برقاب، محمد فرهاد با بیان این مطلب اظهار داشت: تغییرات اقلیمی و پیامدهای آن نظیر کاهش چشمگیر بارش ها و افزایش دمای هوا موجب کاهش ذخایر آبی در سرتاسر کشور شده است؛ ضرورت استفاده صحیح از منابع آبی کشور و آموزش مردم به عنوان مصرف کنندگان عمده آب شرب از وظایف شرکت های آب و فاضلاب است.

وی افزود: از جمله راهکارهای مهمی که هر ساله برای جلب توجه عمومی به مدیریت بهینه مصرف آب و ضرورت اجرای صرفه جویی می شود، برگزاری برنامه های توجیهی در هفته صرفه جویی مصرف آب است که به مدت یک هفته از ۲۵  تا ۳۱ خردادماه برگزار می شود.

فرهاد با بیان اینکه جمعه ۲۵ خردادماه به نام آب، ارزش های دینی و ملی نامگذاری شده است، افزود: تبیین اهمیت سازگاری با کم آبی با نگاه تاریخی نزد مردم ایران، بهره گیری از ظرفیت های آموزه های دینی و ملی برای تشریح سبک زندگی متناسب با الگوی مصرف آب، هماهنگی و همکاری با ائمه جمعه و جماعت در آموزش آموزه های دینی در خصوص صرفه جویی مصرف آب محورهای برنامه های این روز است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: شنبه ۲۶ خردادماه به نام خانواده، فرهنگ و مدیریت مصرف نامگذاری شده است و در این روز فراهم کردن زمینه های مشارکت خانواده در مدیریت مصرف و تغییر الگوهای رفتاری، افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف و مدیریت بهینه مصرف آب در خانواده، افزایش نقش آموزش در بستر خانواده در فهم مشترک مدیریت مصرف و آموزش استفاده و بکارگیری تجهیزات کاهنده مصرف آب برنامه های این روز است.

وی خاطرنشان کرد: یکشنبه ۲۷ خردادماه به نام آب، رسانه و افکار عمومی نامگذاری شده است و در این روز افزایش آگاهی عمومی ویژگی های اقلیم کشورمان و لزوم مصرف بهینه آب، تشریح معضلات و مشکلات کشور در مورد محدودیت منابع آبی موجود، تبیین اهمیت طرح ملی جهاد آبرسانی، بازدید خبرنگاران از تاسیسات آب و برگزاری نشست های خبری از تأکیدات این روز است.

فرهاد تصریح کرد: دوشنبه ۲۸ خردادماه به نام پساب، صنعت و محیط زیست نامگذاری شده است و در این روز دعوت و آموزش صاحبان صنایع و افراد کارآفرین برای بکارگیری روش های مصرف بهینه آب در صنعت، تشویق تولیدکنندگان و مبتکران تجهیزات کاهنده مصرف در توسعه و شناخت فناوری های ابزار کاهنده مصرف آب و تشریح ضرورت توسعه صنایع بر مبنای استفاده از پساب به جای منابع آب شرب در منطقه انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: سه شنبه ۲۹ خردادماه به نام آب، اقتصاد و بهره وری  نامگذاری شده و تشریح ارزش اقتصادی و استراژیک آب و تاکید بر نگاه مدیریت تقاضا در آب، تبیین موضوع آب به عنوان یک کالای اقتصادی کمیاب و نه یک کـالای مصرفی ارزان قیمـت و بی پایان، تشریح هزینه های تامین و تصفیه آب، فاصله بین قیمت تمام شده و قیمت ارایه شده به مصرف کنندگان و تشریح دشواری های تامین و توزیع آب شرب در این روز مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: چهارشنبه ۳۰ خردادماه به نام آب، عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی نامگذاری شده است و در این روز تبیین برنامه های صنعت آب و فاضلاب در توسعه طرح های آب روستایی برای روستاهای محروم کشور، تشریح برنامه های صنعت آب و فاضلاب در روستاها جهت تحقق عدالت اجتماعی و استفاده بهینه از منابع آب شرب روستاها و حفظ این منابع اجرا می شود.

فرهاد گفت: پنجشنبه ۳۱ خردادماه به نام  آب، آموزش شهروندی و مسئولیت پذیری نامگذاری شده و در این روز برانمه های برگزاری جلسات توجیهی برای خانواده ها، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم – نمایش ارزش معنوی و واقعی آب در زندگی و عواقب عدم مدیریت بهینه مصرف – فعالیت های همیاران آب و گروههای مشابه در سطح جامعه و ارائه آموزش های لازم و بیان نکات مهم نحوه مصرف آب اجرا می شود.