مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد:

صرفه‌جویی ۹۰۰ هزارمترمکعب آب کشاورزی در گچساران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد از صرفه جویی 900 هزار متر مکعب آب کشاورزی با مسدود کردن ۲۳حلقه چاه غیر مجاز شهرستان گچساران از یک سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، رسول فرهادی، مدیرعامل آب منطقه ای استان با بیان اینکه مسدود کردن چاه های غیرمجاز گچساران  برای حفاظت از منابع آب زیر زمینی و ایجاد تعادل بخشی، با همکاری دادستان محترم و فرماندهی و نیروی های خدوم انتظامی این شهرستان انجام گرفته، اظهار داشت: ۱۶۱حلقه چاه بدون پروانه در محدوده های مطالعاتی گچساران وجود دارد که  سالیانه ۶ میلیون متر مکعب آب از آنان برداشت می شود.
وی، افزود: با مسدود کردن ۲۳ حلقه از چاههای غیرمجاز در محدوده شهرستان گچساران، در یکسال گذشته از مصرف غیرقانونی ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب کشاورزی جلوگیری شده است و این روند نیز همچنان ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: حدود ۵۵ حلقه از این چاه های غیرمجاز این شهرستان متعلق به دستگاه های اجرایی مانند شرکت بهره برداری نفت و گاز، آب و فاضلاب، شهرداری و دیگر دستگاه های اجرایی است.
فرهادی، تصریح کرد: تاکنون ۷۲۳ پروانه حفر چاه در محدوده های مطالعاتی امامزاده جعفر، لیشتر، خیرآباد، دیل و آرو( سر پری) و چهار بیشه از توابع این شهرستان صادر شده که از این تعداد ۵۸۲ حلقه چاه حفر شده و متقاضیان ۱۴۱ حلقه چاه دیگر هنوز اقدامی انجام نداده اند.
وی، افزود: احداث طرح های تغذیه مصنوعی آب در دشت امامزاده جعفر( ناصر آباد، گرگدا، شیخ خواجه) از دیگر اقدام های امور آب گچساران برای حفاظت از منابع آب این شهرستان بوده که با اجرای این طرح، سالانه به طور میانگین  ۵.۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره و به دشت امامزاده جعفر تزریق می شود که این اقدام برای پیشگیری از افت سطح ایستابی آب چاه ها و خسارت به اراضی کشاورزی و روستاهای مجاور در کنار آبراه های فصلی انجام شده است.