مجوز برگزاری نخستین آزمون تغییر حالت اشتغال به کار صادر شد

به گزارش برقآب و با هماهنگی های صورت گرفته تاکنون در ۲۵ استان  شامل ۲۷ شرکت ، مجوزهای لازم برای برگزاری نخستین آزمون تغییر حالت اشتغال (به کار) در شرکت های توزیع برق صادرشده است. در عین حال هرگونه تغییرات احتمالی در این خصوص متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. این گزارش به نقل از معاونت […]

به گزارش برقآب و با هماهنگی های صورت گرفته تاکنون در ۲۵ استان  شامل ۲۷ شرکت ، مجوزهای لازم برای برگزاری نخستین آزمون تغییر حالت اشتغال (به کار) در شرکت های توزیع برق صادرشده است.

در عین حال هرگونه تغییرات احتمالی در این خصوص متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
این گزارش به نقل از معاونت تحقیقات و منابع انسانی شرکت توانیر حاکی است  که به دلیل عدم صدور مجوز در استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان و آذربایجان شرقی، برگزاری این آزمون در استان های مذکور به زمان دیگری موکول شده است.
برپایه این گزارش، داوطلبان  می توانند پرسش ها خود در خصوص آزمون را از طریق مراجعه به سایت موسسه  به آدرس http://ieht.ac.ir/fa/news/66  بخش تماس با ما و یا شماره ۰۲۱۴۴۱۷۱۹۶۱ داخلی ۱۴۹  مطرح نمایند.

نحوه برگزاری:

نخستین دوره آزمون تغییر حالت اشتغال (به کار) در شرکت های توزیع برق، جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد. با توجه به شرایط خاص این روزها و شیوع ویروس کرونا، تمهیدات خاصی برای برگزاری این آزمون اندیشیده شده است.

دکتر محمدرضا فدائی تهرانی رئیس موسسه آموزش های تخصصی صنعت آب و برق به عنوان مجری آزمونهای وزارت نیرو در تشریح شرایط برگزاری این آزمون بیان نمود:

۱- این آزمون در چند استان برگزار خواهد شد؟

با هماهنگی های صورت گرفته تاکنون، مجوزهای لازم در ۲۴ استان شامل ۲۶ شرکت، برای برگزاری نخستین آزمون تغییر حالت اشتغال (به کار) در شرکت های توزیع برق صادر شده است. همچنین به دلیل عدم صدور مجوز در استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان و آذربایجان شرقی، برگزاری این آزمون در استان های مذکور به زمان دیگری موکول شده است که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

۲- براساس گفته های شما تاکنون ۵ استان مجوز برگزاری را اخذ نکرده اند. آیا احتمال لغو این آزمون در استان هایی که مجوز برگزاری آن صادر شده است، وجود دارد و در صورت لغو آن، تکلیف داوطلبان و متقاضیان چه خواهد بود؟

حفظ سلامت داوطلبان آزمون، اولویت نخست می باشد و آزمون تنها در صورت اخذ مجوزهای لازم از طریق نهادهای استانی ذیربط برگزار می شود. حتی اگر تنها یک حوزه نیز مجوز برگزاری داشته باشد، آزمون آن حوزه برگزار خواهد شد؛ چرا که این آزمون اگرچه به صورت سراسری برگزار می شود، اما رقابت ها استانی است.

۳- دریافت کارت ورود به جلسه تا چه زمانی ادامه دارد؟

دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون تا ساعت ۱۰ صبح جمعه مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت ولی توصیه می شود داوطلبان حداکثر تا پایان ساعت اداری روز پنجشنبه مورخ ۳۰ اردیبهشت اقدام به دریافت کارت خود نمایند و به ساعات پایانی موکول نکنند.

۴- با توجه به شرایط کرونایی، چه تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شده است؟

کلیه تمهیدات بهداشتی لازم جهت حفظ سلامت داوطلبان از جمله تمهیدات مورد نیاز برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در زمان ورود به جلسه آزمون، فاصله صندلی ها، انجام ضدعفونی حوزه، … با بهره گیری از تجارب برگزاری سایر آزمون ها به عمل آمده است. همچنین تب سنجی و بررسی علائم ظاهری کلیه داوطلبان در درب ورودی حوزه انجام خواهد شد.

۵- داوطلبان از چه ساعتی باید در حوزه های امتحانی حضور داشته باشند؟

داوطلبان از ساعت ۹ صبح می توانند در محل برگزاری حضور یابند، اما به طور کلی از ساعت ۹:۳۰ درب حوزه ها به روی داوطلبان گشوده می شود. لازم است داوطلبان از آوردن همراه و ایجاد ازدحام در ورودی حوزه های آزمون خودداری نمایند. آزمون از ساعت ۱۰ صبح به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

۶- آزمون از چه زمانی آغاز و مدت زمان آن چند دقیقه است؟

همانطور که گفته شد، آزمون از ساعت ۱۰ صبح به صورت رسمی آغاز خواهد شد و تا یکساعت و سی دقیقه نیز ادامه خواهد یافت.

۷- اگر داوطلبی با مشکلی روبه رو شود یا پرسشی داشته باشد، آیا راهکار ارتباطی برای این دسته از متقاضیان در نظر گرفته شده است؟

داوطلبان می توانند پرسش های خود در خصوص آزمون را از طریق مراجعه به سایت موسسه به آدرس www.ieht.ac.ir بخش تماس با ما و یا شماره ۰۲۱۴۴۱۷۱۹۶۱ داخلی ۱۴۹ مطرح نمایند. همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته تا زمان اتمام آزمون، پاسخگوی پرسش های داوطلبان خواهند بود.

۸- اگر داوطلبان حین برگزاری آزمون متوجه اشکالی در سوالات خود شدند، چگونه و به چه کسی باید اطلاع دهند؟

همانند سایر آزمون هایی که در کشور برگزار می شود، در این آزمون هم داوطلبان می بایست اشکال مورد نظر را به نزدیک ترین مراقب خود اطلاع و از طریق وی موضوع را به مسئول حوزه امتحانی گزارش کنند تا نظم و آرامش جلسه حفظ شود. در صورت وجود اشکال در سوالات، اقدام لازم به نحوی که حقوق داوطلبان رعایت شود، در تصحیح اوراق به عمل خواهد آمد.

۹- نتایج آزمون چه زمانی و از چه طریقی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد؟

نتایج آزمون کتبی از طریق سایت موسسه آموزش های تخصصی صنعت آب و برق به آدرس www.ieht.ac.ir در مورخ ۱۰ خرداد ماه برای داوطلبان قابل دسترسی خواهد بود.

۱۰- با توجه به تجارب آزمون های گذشته، چه توصیه ای برای داوطلبان دارید؟

داوطلبان از به همراه داشتن وسایل اضافی نظیر کیف دستی، دفترچه، تلفن همراه، ماشین حساب و … خودداری نمایند. کلیه تمهیدات لازم برای برقراری سلامت آزمون و دفاع از حقوق داوطلبان در نظر گرفته شده است. داوطلبان با توکل بر خداوند متعال به سوالات پاسخ دهند و به شایعات توجه نکنند. سوالات آزمون از مراجع عمومی دانشگاهی در سطح متوسط طراحی شده و داوطلبان با حفظ خونسردی و تمرکز می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند.