شیرین‌سازی آب دریا برای تامین آب شرب گلستان

وزارت نیرو با شیرین‌سازی ۴۴هزار مترمکعب در شبانه روز آب دریا برای گلستان برای موضوع شرب موافقت کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه، مطالعات شیرین سازی آب‌های شور و لب شور زیرزمینی بخش شمالی استان نیز برای […]

وزارت نیرو با شیرین‌سازی ۴۴هزار مترمکعب در شبانه روز آب دریا برای گلستان برای موضوع شرب موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه، مطالعات شیرین سازی آب‌های شور و لب شور زیرزمینی بخش شمالی استان نیز برای تامین مصارف شرب در حال اجراست، گفت: موضوع استفاده از آب‌های دریا نیز مد نظر قرار گرفته است و در حال حاضر ۴۴هزار مترمکعب در شبانه روز مجوز استفاده از آب دریا  که استان گلستان درخواست کرده بود ، مورد تایید وزارت نیرو قرار گرفته است و قرار شد سه ماهه مطالعات آن و پس از آن جذب سرمایه گذار اتفاق بیفتد.
وی گفت: در بخش‌هایی از شمال استان و منطقه آق قلا  قرار شد  مطالعاتی در خصوص استفاده از آب‌های شور و لب شور زیرزمینی انجام شود و بتوانیم با استفاده از سامانه‌های نمک زدایی آب مردم منطقه را تامین کنند.
وی افزود: امسال در بیشتر نقاط کشور از جمله استان گلستان با موضوع خشکسالی بسیار سخت رو به رو بودیم ودر استان گلستان در طول ۴۵سال آماری سومین سال خشک را سپری کردیم و با توجه به اینکه در بخش‌هایی از استان منابع آبی ما متاثر از بارندگی‌ها بود به ویژه در مناطق مرتفع و روستا‌هایی که به چشمه آب شرب مردم تامین می‌شد کار آبرسانی با مشکل رو به رو شد.
وی افزود: در نظرداریم در حاشیه دریای خزر نسبت به استفاده از  آب شور ولب شور اقدام کنیم و متناسب با آن ها با نصب آب شیرین کن ها، آب را با کیفیت شرب به دست هموطنان برسانیم.سرعت در انجام کار در اولویت است و در تلاش هستیم، قبل از فصل گرم سال آینده بخشی از مشکلات تامین آب حل بشود. جاهایی که کیفیت آب متناسب نیست نسبت به کیفیت و شیرین سازی اقدام نمائیم.