شهروندان سرویس وسایل سرمایشی را به سرویس کاران مجاز بسپارند

با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، لازم است شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود، نکات ایمنی مربوط به کولر‌های آبی را بدانند و رعایت کنند.

مهندس مرسل صالحی مدیر دفتر مدیریت مصرف برق گفت :شاید راه اندازی کولرهای آبی کار ساده ای به نظر برسد؛ اما در واقع با جان افراد در ارتباط است .
وی در ادامه افزود : نصب و راه اندازی کولر باید از سوی سرویس کار مجاز انجام گیرد.
مهندس صالحی مدیر دفتر مدیریت مصرف برق با اشاره به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مصرف برق خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران ادارات دولتی و غیردولتی موظف‌اند ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد بعد از ساعات اداری مصرف برق خود را کاهش دهند .
وی بابیان اینکه تمام سازمانها باید توجه ویژه ای نسبت به این دستور العمل داشته باشند گفت : شهرداری اصفهان یکی از مشترکین عمومی با مصرف زیاد است که سال قبل، بیش از نیم میلیارد تومان از مجموع پاداش‌هایی که به کم‌مصرف‌ها تعلق می‌گرفت به شهرداری اصفهان پرداخت شد.
صالحی خاطرنشان کرد: شهرداری به عنوان ویترین مقابل دیدگان شهروندان می تواند به عنوان یک الگوی مناسب برای دیگر نهادها قرار گیرد.

صالحی عنوان کرد: در بحث توزیع برق کلان‌شهر اصفهان ۷۷ درصد مشترکین ما خانگی هستند که ۳۰ درصد مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند و با افزایش دمای هوا شاهد ۵۰ درصد افزایش مصرف در این بخش هستیم.
وی بابیان اینکه شاهد افزایش تعرفه‌های مصرف برق می باشیم گفت: برای مدیریت مصرف و مصرف بهینه برق لازم است به ساعات پیک توجه کنیم و سرویس کولرهای آبی و گازی توسط متخصصین امر و سرویس‌کاران متبحر انجام و درجه سیستم‌های سرمایشی روی ۲۴ تنظیم شود.