ششمین اقدام فراگیر بهینه سازی و تعمیرات شبکه های برق در چهارمحال وبختیاری

به گزارش برقآب و  روابط عمومی شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری ششمین اقدام فراگیر بهینه سازی و تعمیرات شبکه های برق با محوریت عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰ با چهار هدف مقابله با دستگاه های رمز ارز غیر مجاز ، تعدیل و بهینه سازی روشنایی معابر ، کنترل آماده بکاری مولدهای اضطراری و […]

به گزارش برقآب و  روابط عمومی شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری ششمین اقدام فراگیر بهینه سازی و تعمیرات شبکه های برق با محوریت عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰ با چهار هدف مقابله با دستگاه های رمز ارز غیر مجاز ، تعدیل و بهینه سازی روشنایی معابر ، کنترل آماده بکاری مولدهای اضطراری و بررسی آماده بکاری سامانه های برق من و مرکز فوریت های ۱۲۱ ، درسطح این استان اجرا شد.

مهندس مجید فرهزاد مدیر عامل این شرکت در توضیح جزئیات این مانور گفت : از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۹ مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز با ۳۶۹ دستگاه ماینر و توان مصرفی ۱۰۴۴ کیلوات شناسایی ، جمع آوری و به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی در ادامه افزود : از نیمه سال گذشته تاکنون ۲۷۰۸۱ دستگاه چراغ روشنایی معابر باتوان بالا تعدیل و بهینه سازی شده که کاهش توانی معادل ۶.۴ میلیون کیلوات ساعت را در پی داشته است.

ایشان در توضیح کنترل آماده بکاری مولدهای اضطراری تشریح کرد : تعداد ۴۰۷ مولد اضطراری (دیزل ژنراتور) در مراکز حساس ومهم ، با هدف کنترل آماده به کاری در ایام پیک بار تابستان با موفقیت مورد آزمایش و بهره برداری قرار گرفت که از این تعداد ۲۲ دیزل ژنراتور مربوط مراکز درمانی و ۷ مولد مربوط به مراکز حیاتی می باشد.

بررسی وارزیابی میزان آماده بکاری سامانه های برق من و مرکز فوریت های برق ۱۲۱ نیز از جمله اهدافی بود که در این اقدام با موفقیت انجام شد.