شستشو و لایروبی ۲۳ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهر خوی در سال جاری

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از شستشو و لایروبی 23 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهری از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوی ، تقی پاشایی با بیان اینکه شستشو و لایروبی شبکه ها و منهول‌های فاضلاب در راستای جلوگیری از مسدود شدن و افزایش عمر مفید این قبیل تاسیسات انجام میشود گفت: در راستای حفظ سلامت شهروندان، پیشگیری از چالش‌های زیست محیطی، جلوگیری ازشیوع بیماری‌های میکروبی وکاهش انباشت رسوبات، شستشو و لایروبی شبکه فاضلاب همه ساله در دستور کار شرکت‌های آب و فاضلاب قرار میگیرد.
وی با اذعان به اینکه به منظور پیشگیری از سرریز شدن فاضلاب، عملیات لایروبی و گندزدایی منهول ها، خطوط و شبکه‌های فاضلاب همواره در دستور کار است عنوان کرد: بر همین اساس در سال جاری ۴۳۷ منهول نیز در شهر خوی شستشو و لایروبی شد.
وی در ادامه افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل بارندگی ضروریست مشترکین گرامی از برداشتن درب منهول در مواقع بارندگی خودداری نموده و در صورت مشاهده این موضوع موارد را با سامانه ۱۲۲ در میان بگذارند.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت همچنین تصریح کرد: عملیات شستشو و لایروبی شبکه، انشعابات و منهول‌های فاضلاب توسط تیم‌های عملیاتی به صورت دستی و مکانیزه انجام میشود.