شستشوی مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی شهر فیرورق

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوی ،رئیس اداره آب و فاضلاب شهر فیرورق گفت: برای ارائه خدمات مطلوب‌تر آبرسانی و بالا بردن کیفیت آب مصرفی شهروندان در شهر فیرورق، نسبت به شستشوی مخازن ذخیره آب، بدون قطعی آب، اقدام شده است.

محمد بشارت خواه با بیان اینکه شستشو و لایروبی مخازن ذخیره به عنوان محل نگهداری و توزیع آب شرب مصرفی شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: به همین منظور و به همت اکیپ‌های بهره‌برداری و اتفاقات امور آبفای شهر فیرورق مخزن دو قلوی ذخیره آب به حجم ۲۰۰۰مترمکعبی برابر دستور العمل مورد شستشو و لایروبی قرار گرفته که این مهم علاوه بر موثر بودن در ارتقای بهداشت آب، در کیفیت آن نیز تا حد قابل ملاحظه‌ای موثر است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرفیرورق در خصوص مراحل شستشو مخازن آب نیز گفت: ابتدا مخازن به طور کامل از آب تخلیه و سپس عملیات خارج کردن رسوبات ته نشین شده با فشار آب شد و در ‌‌نهایت دیواره‌ها و کف مخازن پس از شستشو توسط مواد گندزا با غلظت مناسب چند بار شستشو شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه هر سال اقدام به شستشو و لایروبی مخازن ذخیره آب شرب و همچنین شستشوی شبکه در این شهر می‌شود بیان داشت: از آنجا که مخازن تامین آب این شهر‌ها به صورت دوقلو بتنی ساخته شده‌اند، شستشو و گندزدایی این مخازن بدون هیچگونه مواجهه با قطعی آب انجام می‌شود.