شرکت ایده کاوان صنعت پردیس

در گستره پیشرفت‌های روز افزون صنعت در دنیا و مواجهه با پیچیدگی‌های پایان ناپذیر فرایندهای اجرایی و عملیاتی مرتبط با آن، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در راستای بهبود روش‌ها، هرچه بیشتر اهمیت پیدا ‌می‌کند.  از اینرو شرکت دانش بنیان ایده کاوان صنعت پردیس از سال ۱۳۸۷ تحقیقات و فعالیت خود را در زمینه علوم رباتیک […]

در گستره پیشرفت‌های روز افزون صنعت در دنیا و مواجهه با پیچیدگی‌های پایان ناپذیر فرایندهای اجرایی و عملیاتی مرتبط با آن، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در راستای بهبود روش‌ها، هرچه بیشتر اهمیت پیدا ‌می‌کند.  از اینرو شرکت دانش بنیان ایده کاوان صنعت پردیس از سال ۱۳۸۷ تحقیقات و فعالیت خود را در زمینه علوم رباتیک صنعتی و کاربردی با هدف ارائه راهکارهایی رباتیک در جهت بهبود عملکرد منابع انسانی، به ویژه در محیط‌های غیر قابل دسترسی و مخاطره آمیز و یا فعالیت‌های پیچیده و حساس، آغاز کرد. پس از انجام پروژه‌های نیمه صنعتی و تحقیقاتی متعدد در زمینه سیستم‌های رباتیک مدولار در سال ۱۳۹۰ با تاسیس شرکتی فناوری محور، رسما وارد عرصه تولید و ارائه خدمات تخصصی در زمینه رباتیک شد. در حال حاضر گروهی از متخصصین علوم فنی مکانیک، الکترونیک، کنترل رباتیک، نرم افزار و همچنین مجموعه ای از مدیران، مشاوران و صنعتگران و کارکنان مجرب، تحت عنوان “شرکت ایده کاوان صنعت پردیس” گرد هم آمده تا با تشریک تجارب و دانش، در راستای خلق ایده‌های نو در زمینه‌ی رباتیک تلاش میکنند.

زیتون (Olive) حاصل تلاش مهندسان رباتیک شرکت ایده کاوان صنعت پردیس تحت عنوان Ikap است. این چمدان هوشمند قادر است با استفاده از شتاب سنج سه بعدی و ژیروسکوپ بر روی دو چرخ حرکت کرده و با استفاده از الگوریتم ردیابی اسکلت (Skeleton Tracker) در محیط های شلوغ صاحب خود را دنبال کند. زیتون همچنین می‌تواند با تبدیل شدن به سِگ‌وی  صاحب خود را حمل کند. زیتون با استفاده از وایفای و یا بلوتوث از طریق یک اپلیکیشن به تلفن همراه متصل شده و با استفاده از تکنولوژی GPS موقعیت خود را اعلام کند. زمانی که در کنار صاحبش نباشد خود را قفل کند و در صورت بروز موارد غیرعادی، اضافه بار و حتی نبود زمان کافی هشدار دهد. با این چمدان می‌توان تجهیزات الکتریکی قابل حمل را نیز شارژ نمود. تیم ایده‌کاوان با نمایش این دستاورد نوین در استارتاپی جهانی که در سال ۲۰۱۶ در مونیخ آلمان برگزار شد، موفق شد مقام اول را در بخش خدمات رباتیک کسب نماید….