شرکت توزیع برق اصفهان ۸۰ درصد تعهدات مدیریت مصرف را در بخش روشنایی عملیاتی کرد

با فرا رسیدن فصل گرما یک ناترازی در مصرف برق ایجاد می شود که بهترین راه برای تعادل آن مدیریت مصرف برق می باشد

وزارت نیرو در این راستا برنامه ها و طرح های ویژه ای را به صنعت برق اعلام نموده است به طوری که با اجرایی شدن این برنامه ها از بروز خاموشی های ناگهانی در بخش های صنعت؛ کشاورزی و همچنین خانگی پیشگیری کند، شاید مهمترین روش برای ایجاد تراز تولید و مصرف همکاری بیشتر ادارات و دستگاههای اجرایی ، انعقاد تفاهم نامه همکاری با صنایع ، استفاده از پتانسیل دیزل ژنراتورها ، برگزاری جلسات با کشاورزان و صنایع و…باشد اما یکی از روش ها که به نظر می رسد همپوشانی موثری در کاهش مصرف داشته یک در میان کردن چراغ های روشنایی پارک ها ، بزرگراهها و ورودی های شهرها به جز مراکز و نقاط حادثه خیز و پر خطر بوده است .
در نشست مدیریت کاهش پیک بار در شرکت توانیر که با حضور همایون حا ئری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، آرش کردی مدیر عامل شرکت توانیر ، حمید رضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر و محمد اله داد معاون هماهنگی انتقال توانیر و تمام شرکت های توزیع در شامگاه سه شنبه ۸ تیرماه برگزار شد بر مدیریت مصرف برق و برق رسانی مداوم و با کیفیت تاکید شد .
مهندس همایون حایر ی پس از انتخاب شرکت توزیع برق اصفهان در خصوص روش های مدیریت مصرف و شیوه های کاربردی آن ؛ عملکرد این شرکت را ‌در بخش روشنایی جویا شد .
مهندس علیرضا کشانی سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان گفت : در کنترل روشنایی معابر، فضای سبز سطح شهر و نور پردازی ها به میزان ۲۰/۰۵ مگاوات در شهر اصفهان صرفه جویی شده است.
وی در ادامه گفت : ۶۷ هزار چراغ روشنایی معابر یک در میان شده که کاهش مصرفی ۱۰ مگاوات در هر ساعت در شب را به همراه داشته است و همچنین با تبدیل ۳۸ هزار لامپ پر مصرف ۱۲۵ وات به ۲۰ وات ال ای دی ۳/۸ مگاوات در هر ساعت در شب صرفه جویی شده است .
کشانی تصریح کرد : صرفه جویی انرژی با تنظیم فتوسل های نجومی به طوری که با تنظیم آن ربع ساعت در صبح زودتر خاموش شود و ربع ساعت در غروب دیرتر روشن شود موجب شد ۲۵ صدم مگاوات کاهش مصرف داشته باشیم .
وی ابراز داشت : کاهش روشنایی و نور پردازی اماکن ؛ پارک ها ؛ ارامستانها و مراکز فرهنگی و ورزشی ؛ پل ها ، معابر شهرداری به میزان یک مگاوات کاهش مصرف داشته که در این زمینه شهرداری همکاری تنگاتنگی را داشته است و ما را در این امر مهم یاری کرده است و همچنین در حوزه روشنایی ساختمان های اداری و محوطه ها به میزان ۲ مگاوات مدیریت مصرف انجام گرفته است
سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان گفت : در زمینه روشنایی سایت ها ، معابر و مراکز نظامی نیز ۲ مگاوات مصرف کاهش یافته است و لوستر فروشی ها و میوه فروش ها نیز به میزان یک مگاوات ما را در مدیریت مصرف همراهی کردند .
وی به تعهدات و عملکرد توزیع برق اصفهان اشاره کرد و افزود : در حوزه کشاورزی ۲۵ مگاوات ، عمومی و اداری ۲۱ مگاوات ، مولدهای خود تامین ۲۳ مگاوات و در حوزه صنعتی ۷۵ مگاوات مدیریت بار صورت گرفته و به عبارتی شرکت توزیع برق اصفهان ۸۰ درصد تعهدات خود را به انجام رسانده است .
در این مراسم گزارش میدانی یک در میان کردن چراغ های روشنی به وسیله فیلمبرداری از بالا( کوات کوپتر) از حاشیه ضلع جنوبی زاینده رود به سمع و نظر مدیران صنعت برق قرار گرفت
گفتنی است مهندس حائری از عملکرد شرکت توزیع برق اصفهان تشکر و قدر دانی نمود .

 

شرکت توزیع برق اصفهان ۸۰ درصد تعهدات مدیریت مصرف را در بخش روشنایی عملیاتی کرد

شرکت توزیع برق اصفهان ۸۰ درصد تعهدات مدیریت مصرف را در بخش روشنایی عملیاتی کرد