فیروز قاسم زاده، سخنگوی صنعت آب:

شرط عبور تهران از بحران بی آبی، مدیریت مصرف توسط شهروندان است

پایه اصلی گذر از بحران کم آبی در تهران، شهروندان هستند. اگر مدیریت مصرف توسط شهروندان تهرانی رعایت شود می توان گفت که از بحران کم آبی گذر خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری آب ایران، قاسم زاده که در برنامه «فاز مثبت» شکبه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران سخن می گفت، افزود: در سال جاری ۸۲ درصد کاهش بارندگی را شاهد بودیم که با بارندگی های اخیر این رقم به ۶۴ درصد رسید. وی میزان بارندگی اخیر را ۱۴ میلیون متر مکعب دانست و گفت: با همکاری شهروندان به عنوان ذی نفعان اصلی آب و با رعایت مدیریت مصرف قادر خواهیم بود از بحران کم آبی گذر کنیم.
سخنگوی صنعت آب کشور با ابراز مسرت از توجه مقام معظم رهبری نسبت به موضوع آب بر تلاش روزافزون و مستمر مسئولان در پیگیری و تحقق منویات ایشان در این زمینه تاکید کرد و گفت: حوزه زاینده رود یکی از حوزه‌ های مهم کشور است که متاسفانه طی دهه های گذشته به دلیل تغییرات اقلیمی کاهش آوردها را داشته است؛ به طوری که از ۱۴۸۰ میلیون مترمکعب آوردهای اولیه که در زمان بهره برداری از سد زاینده رود وجود داشته تا ۹۷۰ میلیون مترمکعب در سال و حتی مقادیر پایین در سال های خشک را تجربه کردیم. برای مدیریت حوزه زاینده رود با سایر استان‌های که با این حوزه در ارتباط هستد برنامه جامعی تنطیم و محورها استخراج شده که با تاکیدات امروز مقام معظم رهبری پیگیری جدی تری را در این زمینه شاهد خواهیم بود.