شرایط نامساعد جوی، علت خاموشی‌های اخیر برق در زنجان

​در اثر شرایط نامناسب جوی و بارندگی های شدید همراه با تند باد و رعد و برق، برخی از مناطق استان زنجان، شاهد خاموشی‌ برق طی هفته‌های اخیر بود.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان،​ در اثر شرایط نامساعد جوی و بارندگی های شدید همراه با تند باد و رعد و برق، برخی از مناطق استان زنجان، شاهد خاموشی‌ برق طی هفته‌های اخیر بود.
عادل کاظمی معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی در خصوص این شرایط جوی گفت: شرایط نامناسب جوی و صاعقه‌های شدید که در مناطق مختلف استان، به خصوص در ارتفاعات و مناطقی از شهرستان های زنجان، ماهنشان، خدابنده، طارم و خرمدره به شبکه های توزیع هوایی برخورد کرده‌اند، باعث ایجاد خسارات به شبکه‌های توزیع و قطعی برق در برخی از مناطق شده بود که با وجود تعدد و پراکندگی حوادث در شبکه، با تلاش بی‌وقفه کارکنان شرکت توزیع برق این خاموشی‌ها رفع ونسبت به وصل مجدد برق مشترکان در کمترین زمان ممکن اقدام گردید.

طبق اعلام معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ این شرکت، برای کاهش خاموشی‌های ناشی از شرایط نامناسب جوی، اقدامات مناسبی مانند نصب صاعقه‌گیر، سرویس خطوط، نشت یابی، تعویض مقره‌های معیوب و شاخه زنی مسیرهای مشجردر شبکه‌های توزیع برق صورت گرفته است.

ضمنا ازهمشهریان محترم خواهشمندیم در صورت بروز هرگونه حوادث برق با سامانه ۱۲۱ مرکز فوریت های برق تماس حاصل فرمایند.