شبکه برق ۶ روستای چالدران آذربایجان غربی اصلاح و بهینه‌سازی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، گفت: با تلاش‌ پرسنل مدیریت توزیع برق شهرستان چالدران، از ابتدای سال تاکنون، شبکه برق 6 روستای این منطقه، اصلاح و بهسازی شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “طاهر کیامهر” ضمن اشاره به اجرای طرح بهسازی شبکه برق روستاها در قالب طرح بهارستان، بیان کرد: با توجه به نقش محوری روستاها در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بدون شک این طرح یکی از راه‌های توسعه، پیشرفت و آبادانی روستاها است.
وی افزود: براساس برنامه ابلاغی وزارت نیرو در سال‌جاری، شبکه برق ۲۲ روستای شهرستان چالدران با اعتباری بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا پایان سال‌جاری در قالب طرح بهارستان بهسازی و اصلاح می‌شود. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در ادامه خاطرنشان کرد: روستای توریستی، تاریخی قره کلیسا ششمین روستای شهرستان چالدران است که در سال۱۴۰۱ عملیات اصلاح شبکه و تعویض چراغ‌های لاک پشتی به ال ای دی آن در راستای طرح ملی بهارستان اجرا شده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته از مجموع ۴۰ روستای مورد هدف برای اجرای طرح بهارستان، این طرح در تمام ۴۰ روستای تعیین شده این شهرستان عملیاتی شد. 
کیامهر با اشاره به اینکه اجرای طرح بهارستان امسال نیز با اولویت روستاهای مشکل‌دار در سطح استان اجرا می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی مدون مقرر است سال‌جاری نیز شبکه برق روستاهای مشخص شده اصلاح و به طور کامل بهسازی شود.
وی تصریح کرد: توسعه شبکه برق‌رسانی در بخش روستایی از اولویت‌های شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی است به طوری که امسال علاوه بر برق‌دار کردن روستاهای جدید، طرح بهسازی و تقویت شبکه برق سایر روستاها نیز در دستور کار خواهد بود.