سیستم مدیریت ایمنی تعیین کننده اهداف و برنامه ها و ارزیابی عملکرد افراد است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در جلسه کمیته عالی ایمنی گفت: همانند تمام سیستم های مدیریتی، سیستم مدیریت ایمنی نیز تعیین کننده اهداف، برنامه ها و ارزیابی عملکرد افراد است. سید محمد موسوی زاده با بیان این که سیستم مدیریت ایمنی باید در ساختار سازمان رخنه کرده و بخشی از فرهنگ کارکنان در حین انجام […]

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در جلسه کمیته عالی ایمنی گفت: همانند تمام سیستم های مدیریتی، سیستم مدیریت ایمنی نیز تعیین کننده اهداف، برنامه ها و ارزیابی عملکرد افراد است.

سید محمد موسوی زاده با بیان این که سیستم مدیریت ایمنی باید در ساختار سازمان رخنه کرده و بخشی از فرهنگ کارکنان در حین انجام وظیفه کاری باشد افزود: موفقیت مدیریت ایمنی متکی بر تغییر نگرش نسبت به ایمنی کارکنان و پیمانکاران است.

وی اظهار کرد: به منظور کمک به بهبود ایمنی در سطح شرکت، باید از جملاتی همچون “خطر و حادثه همواره وجود دارد” ، “ما همیشه نمی توانیم ایمن باشیم”، “ایمنی در کار به میزان خطرپذیری فرد بستگی دارد” ، “تمام خطرات را می توان به حداقل رساند” ، “ما باید ایمن باشیم” و “ایمنی در کار به عملکرد فرد بستگی دارد”، تغییر کند.

موسوی زاده یادآور شد: رفتار ایمنی در شرکت باید به نوعی متبلور شود که ملکه ذهن افراد شده و به نوعی ایجاد خود کنترلی کند و هر همکار عملیاتی، به صورت خودجوش موارد ایمنی را رعایت نماید.

وی با اشاره به این که نهادینه سازی فرهنگ ایمنی، حکایت یک راننده ماهر است اظهار کرد: نقش الگویی برای تغییر رفتار و فرهنگ ایمنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و انضباط کار و ایمنی همواره می بایست مدنظر کلیه مدیران، مسئولان ایمنی و همکاران، به ویژه نیروهای اجرایی باشد.

همچنین در این نشست پیرامون مواردی شامل؛ تعداد بازدیدهای ایمنی، شناسایی و رفع کانون های خطر، نحوه امتیازدهی ارزیابی ایمنی، کنترل و نظارت بر پیمانکاران و کنترل حریم شبکه های توزیع برق، بحث و تبادل نظر شد.