سیاست سختگیرانه واگذاری انشعاب آب به کاربری های غیرمسکونی اصفهان

آبفای استان اصفهان سیاست سختگیرانه ای برای واگذاری انشعاب آب به اماکن غیرمسکونی در نظر گرفته است. مدیر دفتر خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اعلام این خبر افزود: اکنون با بحران کم‌آبی در استان مواجه هستیم و به همین دلیل واگذاری آب به مصارف غیرمسکونی مشروط به اخذ تاییدیه در کارگروه […]

آبفای استان اصفهان سیاست سختگیرانه ای برای واگذاری انشعاب آب به اماکن غیرمسکونی در نظر گرفته است.

مدیر دفتر خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اعلام این خبر افزود: اکنون با بحران کم‌آبی در استان مواجه هستیم و به همین دلیل واگذاری آب به مصارف غیرمسکونی مشروط به اخذ تاییدیه در کارگروه تخصیص آب آبفای استان اصفهان است.

میثم اعلایی اعلام کرد: ظرفیت تخصیص یافته برای کاربری های غیر خانگی فقط در حد تامین آب شرب و بهداشت کارکنان آن مجموعه بوده و شرکت آب و فاضلاب تعهدی در خصوص تامین آب در مصارف غیر شرب و بهداشت ندارد .

وی با بیان این که طی سال‌های اخیر وضعیت منابع آبی استان مناسب نبوده بیان کرد: در چنین شرایطی که سالیانه حداقل ۲۰ تا ۲۵ هزار انشعاب به مشترکین آبفای استان افزوده می شود، می توان  با اندکی صرفه‌جویی و مدیریت مصرف بهینه آب،  این شرایط را پشت‌سر گذاشت.

اضافه می شود تا کنون بیش از یک میلیون و ۴۱۴ هزار انشعاب آب در ۹۸ شهر و ۹۴۹ روستای استان اصفهان نصب شده که از این تعداد یک میلیون و ۲۲۴ هزار انشعاب خانگی و ۱۹۰ هزار انشعاب غیرخانگی هستند.