سومین نشست مشترک مجمع قدرت IEEE بخش ایران

سومین نشست مشترک مجمع قدرت IEEE بخش ایران و شرکت مدیریت شبکه برق ایران به همت معاونت برنامه ریزی و نظارت برشبکه و نیز با بررسی چالش های تامین برق پایدار در دوران گذار انرژی در 23 خرداد ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

سومین نشست مشترک مجمع قدرت IEEE بخش ایران و شرکت مدیریت شبکه برق ایران برگزار خواهد شد

به گزارش برقاب. روابط عمومی و امور بین الملل؛ در این نشست مشترک محورهایی همچون اهداف و راهبردهای کلان در گذار انرژی، چالش های سرمایه گذاری در توسعه منابع تولید، حکمرانی و چالش های تامین برق پایدار در شرایط ناترازی، مکانیسم قیمت گذاری برق تجدیدپذیر در شرایط تعرفه تکلیفی و دیدگاه های ملی و بین المللی زیست محیطی و تغییرات اقلیمی بررسی و مطرح خواهد شد.
گفتنی است، این سلسله نشست‌ها به منظور کاهش فاصله و نزدیک نمودن دیدگاه‌های صنعت و دانشگاه به عنوان دو رکن اساسی توسعه کشور و با اهدافی همچون شناسایی چالش‌ها و نوآوری‌ها در صنعت برق، مرز دانش در موضوع مربوطه، شناسایی نقطه فعلی دانشگاه‌های کشور و دنیا و همچنین شناسایی نقطه فعلی صنعت برق کشور و دنیا در موضوع مربوطه برنامه‌ریزی شده است.
لازم به توضیح است؛ ظرفیت میزبانی و الزامات فنی اتصال به شبکه نیروگاههای خورشیدی و بادی و نقش فناوری های نوین انرژی تجدیدپذیر و ذخیره سازها در گذار انرژی مطرح خواهد شد.
تاکنون دو نشست تخصصی با موضوعات «کاربرد هوش مصنوعی در شبکه های قدرت مدرن» و «مدیریت مصرف در شبکه های قدرت مدرن» برگزار شده و فایل‌های سخنرانی در سایت رویداد در دسترس می باشد.