سومین جلسه کارگروه تخصصی سند چشم‌انداز ۳۰ ساله آب استان بوشهر تشکیل شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این کارگروه که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد یکی از مهمترین عوامل رفاه مردم را آب آشامیدنی پایدار دانست و اظهار داشت: خدمت‌رسانی و تهیه آب آشامیدنی پایدار در حال و آینده نیاز به داشتن برنامه است.
ابوالحسن عالی با بیان اینکه آب مایع حیات و گرداننده چرخ زندگی، جامعه و صنعت است خاطر نشان کرد: استان بوشهر در ناحیه گرم و خشک کشور قرار گرفته است لذا بدون داشتن برنامه و سند چشم‌انداز بلند مدت در خصوص تامین آب این استان آینده توسعه استان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی از اعضا کارگروه تهیه سند چشم‌انداز آب استان خواست همه متغیرهای تاثیرگذار بر آب استان در این سند مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر آینده استان در تولید و تامین آب شرب را درخشان توصیف و ابراز کرد: سند چشم‌انداز آب استان به گونه‌ای تهیه شود که همه نیازهای اسناد بالا دستی کشوری و برنامه‌های توسعه کشوری و استانی برآورده و مشکلات نیاز آب شرب استان بر اساس سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری منطبق باشد.

عالی در ادامه توصیه‌های تخصصی در خصوص نحوه برآورد جمعیت استان در ۳۰ سال آینده، منابع آب شرب آینده و متغیرهای اقلیمی، سیاسی، صنعتی و آمایشی تاثیرگذار بر آب استان با اعضای کارگروه مطرح کرد.

وی در آخر ضمن معرفی دبیر جدید کارگروه تهیه سند چشم‌انداز آب استان خواستار پیگیری بیشتر و سرعت عمل در تدوین سند چشم انداز ۳۰ ساله استان شد.