مدیرعامل آبفای هرمزگان مطرح کرد:

سه مصوبه آبرسانی در بخش های احمدی و فارغان دستاورد سفر استاندار به حاجی آباد

در سفر استاندار هرمزگان به شهرستان حاجی آباد پروژه های اولویت دار و مسائل آب شرب شهرهای سرگز احمدی، فارغان و روستاهای تابعه بررسی و سه مصوبه در حوزه آبرسانی با موافقت استاندار هرمزگان به تصویب رسید.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به مصوبات این سفر با تاکید بر اینکه آبفا تمام توان خود را برای تامین نیاز آبی این دو بخش به کار خواهد گرفت، افزود: در این سفر سه مصوبه در حوزه آبرسانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد با تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی در تشریح جزئیات این مصوبات گفت: پروژه آبرسانی به شهرک آبنوغ و چاله الیاس به عنوان یکی از مصوبات این سفر، طی یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و مردم این دو روستا از محل مجتمع حسن آباد به آب پایدار دست خواهند یافت.

مدیرعامل آبفا همچنین از اصلاح نوار حفاری شهر فارغان ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: این حفاری پیش تر به منظور اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی صورت گرفته بود.

حمزه پور در ادامه با قدردانی از استاندار هرمزگان برای تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی زون بندی روستاهای بنگو، پاشغ احمد و حشم بلم بخش احمدی به عنوان سومین مصوبه سفر به حاجی آباد ابراز امیدواری کرد، این پروژه شامل احداث یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و ۱۰ کیلومتر خط انتقال تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی همچنین به دیگر پروژه های آبرسانی در بخش های احمدی و فارغان اشاره و تصریح کرد، در حال حاضر ۱۰ پروژه با در حال اجراست که برای تکمیل این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است که با تخصیص این اعتبار و بهره برداری از پروژه ها وضعیت آب مشترکین این بخش ها بهبود خواهد یافت.