سهم ۴۰۰ میلیون مترمکعبی آب استان فارس از دریا

وزیر نیرو درحاشیه سفربه شهرستان کازرون، گفت: از رویکردهای مهم دولت سیزدهم، تامین آب مورد نیاز فلات مرکزی و استان‌های مواجه با کم آبی در کشور است. علی اکبر محرابیان، با تاکید براینکه تامین آب مطمئن برای شرب، صنعت و کشاورزی در دستور کار قرار خواهد داشت، گفت: یکی از راهکارهای مهم تامین آب مورد […]

وزیر نیرو درحاشیه سفربه شهرستان کازرون، گفت: از رویکردهای مهم دولت سیزدهم، تامین آب مورد نیاز فلات مرکزی و استان‌های مواجه با کم آبی در کشور است.

علی اکبر محرابیان، با تاکید براینکه تامین آب مطمئن برای شرب، صنعت و کشاورزی در دستور کار قرار خواهد داشت، گفت: یکی از راهکارهای مهم تامین آب مورد نیاز، انتقال آب دریا به فلات مرکزی و استان‌های مختلف است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، وی در باره طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس هم گفت:  در قالب انتقال آب به فلات مرکزی برای مصارف صنعت و شرب آب از دریا به فارس می رسدکه استان  فارس تخصیص اولیه در این طرح را  دارد و در نشست های تخصصی میزان تخصیص، افزایش یافته و ۴۰۰ میلیون متر مکعب در سال است .

وی با یادآوری اینکه طرح انتقال آب از خلیج فارس قرار است از طریق سه کریدور شرقی، غربی و مرکزی انجام شود، اظهار داشت: تاکنون هشت شرکت و کنسرسیوم آمادگی خود را برای اجرای این پروژه اعلام کرده‌اند.

مقام عالی وزارت نیرو ،خاطرنشان کرد:  تامین آب استان فارس از سیاست های اصلی وزارت نیرو است که با تامین آب از دریا ، طرح های انتقال آب و تامین آب از سدها آب مورد نیاز استان تامین می گردد.  وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود از پیش‌بینی ۱۴ مصوبه در حوزه صنعت آب و برق و فاضلاب برای فارس در سفر استانی هیئت دولت خبر داد و گفت: بعد از نهایی شدن این مصوبات، آنها را اعلام خواهیم کرد. او همچنین با اشاره به بازدیدهای انجام شده از شهرستان کازرون، گفت: متاسفانه روند اجرای پروژه‌های مختلف در این شهرستان بسیار کند بوده و سد نرگسی، تصفیه‌خانه فاضلاب و بیمارستان، نیازمند تسریع در روند اجرا است.

محرابیان، اظهار داشت: سد نرگسی، به عنوان یکی از منابع تامین کننده آب شرب، کشاورزی و صنعت در شهرستان کازرون، حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از رایزنی با دست اندرکاران برای افزایش سرعت این پروژه خبر داد و گفت: تلاش می کنیم که تا پایان سال آینده این سد به مرحله آبگیری برسد و به مرور مورد بهره برداری قرار گیرد.

محرابیان، اجرای شبکه آبیاری به شکل خط لوله جهت این سد را از دیگر طرح های در دست اقدام، عنوان نمود و خاطرنشان کرد که امید واریم این پروژه  تا سال آینده  به مرحله اجرا درآید تا ضمن تامین آب زمین های زراعی، زمینه تامین آب شرب نیز فراهم شود.

وزیر نیرو، در خصوص بیمارستان کازرون نیز با اشاره به گلایه مندی مردم شهرستان، گفت: این پروژه بیش از ۱۰ سال قبل آغاز شده و با توجه به پیگیری های دکترعباسی نماینده مجلس، مدتی است که عملیات اجرایی ادامه یافته است.

محرابیان، اجرا و تکمیل این بیمارستان را از مصوبات مورد نظر در سفر هیئت دولت دانست و اضافه کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب  شهرستان کازرون نیز از پروژه‌هایی است که سال‌ها قبل آغاز شده و امیدواریم براساس صحبت های پیمانکار و مجری، طی ماه‌های آینده آماده بهره برداری شود.

گفتنی است، ادای احترام به مقام شامخ شهدا ، ملاقات مردمی و حضور در جلسه شورای اداری شهرستان ، از دیگر برنامه های وزیر نیرو در سفر به دو شهرستان کازرون و کوهچنار بود.